We gaan weer verder

1 augustus 2018

Vrijdag 27-07-2018

We beginnen vandaag met wassen, want ja ook de was moet weer gedaan worden. We halen lekker de bedden af en we poetsen de camper even. Als we klaar zijn willen we naar het plaatsje A lopen, dit is maar 4.7 km van de camping af. Helaas is er geen wandel of fietspad en zouden we naast de weg moeten lopen, en dat doen wij natuurlijk niet. Dus dan maar met de camper. A is ook een echt vissersdorpje en ook een soort museum. Wederom erg mooi. Het begint bijna saai te worden, wij vinden bijna alles mooi. ’s Avonds koelt het best snel af en zitten wij lekker binnen een potje te kaarten, als ik een stel mensen hard zie lopen over de camping. Ik denk die zijn een beetje aan het gekken, maar even later lopen er nog meer mensen richting de rotsen. Ik zeg tegen Hans, er is daar iets aan de hand. Ook wij gaan naar buiten en zien de mensen bij de rotsen staan met foto toestellen. Ik neem de mijne mee, en ja hoor……….. zwemmen er een stuk of 5 á 6 orka’s voorbij. Wat geweldig!!!

Zaterdag 27-07-2018

We moeten op tijd bij de ferry zijn want die vertrekt om 12.00 uur. We hebben niet geserveerd, maar de juffrouw bij het toeristen centrum zei dat er altijd 40% vrij wordt gehouden voor losse tickets. We zouden dan ong. 45 minuten voor tijd aanwezig moeten zijn. We verwachten dat het druk wordt dus gaan wij om 10.45 uur al naar de ferry. Daar staan dus al 2 rijen vol en wij moeten naar wij 3. We kopen een ticket en vragen aan de verkoper of we toch wel mee kunnen. Die zegt, normaal gesproken wel, maar geeft geen zekerheid. Als om 11.30 uur de rijen voor de gereserveerde plaatsen nog niet vol zijn, hebben we goede hoop. En ja… we kunnen mee. Als we op het dek komen zijn al de stoelen al bezet. Maar wij Nederlanders zijn natuurlijk niet voor 1 gat te vangen en stuur ik Hans snel naar de camper om onze camping stoelen eruit te pakken. We staan gelukkig in de buitenste rij anders was dit niet gelukt. Het is toch een dikke 3.5 uur varen van Moskenes naar Bodo. We zitten heerlijk in het zonnetje en genieten van het uitzicht.

Als wij in Bodo aankomen nemen we weg 80 maar slaan we na ong. 20 Km af om op weg 17 te komen. Weg 17 is de kustweg richting Trondheim.

Zondag 28-07-2018

Vanmorgen weer op tijd vertrokken. We hebben slecht geslapen, het was warm en gisteren zijn we wat verbrand in ons gezicht op de boot. Ondanks dat we ons toch ingesmeerd hebben met factor 30. We rijden over de prachtige kustweg richting het zuiden. Ik was van plan om de bruggen, tunnels en ferry’s te tellen maar ben ermee gestopt. Teveel!!! Het is een prachtige weg met veel vergezichten en mooie plekken om foto’s te maken. Op dit moment staan we in de rij voor de ferry. We kunnen helaas niet mee met de eerst volgende, dus wachten we op de volgende. Dit duurt ongeveer 1.5 uur, mooi tijd dus om mijn blog bij te werken en te eten. De overtocht die we gaan maken duurt 1 uur. De vorige 15 minuten en we krijgen er zeker nog 1.

Maandag 29-07-2018

Ook vandaag rijden we weer verder over de 17. Het weer is nog steeds prachtig. Het is heel erg rustig op de weg en we komen weinig tegenliggers tegen. We hebben weer 3 ferry’s vandaag. Het is wel leuk om te zien dat we steeds weer dezelfde mensen tegen komen op de ferry’s.

Dinsdag 30-07-2018

Het laatste stuk van de 17 hebben we vandaag gereden en gaan richting Trondheim. Als we de 17 verlaten en op de E6 komen (Noordkaaproute) wordt het direct een stuk drukker op de weg. Ook is het direct anders…. De hoge grillige rotsen maken plaats voor een heuvelachtig terrein. Het is bloed heet vandaag, 31 graden geeft de thermometer in de auto aan. Maar als we even een boodschap doen en de camper alleen pal in de zon kunnen zetten geeft de thermostaat van de camper een temperatuur van 42.5 buiten en 40.5 binnen aan. Het is dan 19.00 uur ’s avonds dus dat beloofd wat vannacht. We overnachten op een speciale camper parkeerplaats dichtbij het centrum, dus kunnen we morgen zo het centrum in lopen.

Woensdag 31-07-2018

Gelukkig heeft het vannacht wat geregend en is het afgekoeld. Het is tussen de 20 en 23 graden, prima weer dus om even cultuur te snuiven. We hebben nu alweer een aantal dagen alleen natuur gezien, dus even tijd voor afwisseling. Trondheim is een leuke stad. Jammer is alleen dat er vanaf morgen feesten zijn en dat er in heel de stad grote tenten staan. ’s Middags pakken we onze camper weer en gaan weer verder via de E6.

1. Niky:
    1 augustus 2018
    Is weer een leuk verslag Nettie. Veel plezier nog en de groeten aan je reisgezel👍
  2. Sonja:
    2 augustus 2018
    Weer super om te lezen. Geen saaie trip! Toch blijf ik jaloers hoor!! Hihi. Groetjes & kus voor jullie! 💋👌🤗
  3. Wendy:
    2 augustus 2018
    Leuk hoor! Geniet nog even!! Dikke kus van ons en een extra dikke knuffel van Vic
  4. Ko en Ellen:
    5 augustus 2018
    Jullie zijn al een heel eind. Leuk om jullie verslag te lezen en de foto's te bekijken, dan komt onze vakantie ook weer in onze herinnering terug. Toch hebben jullie ook veel andere dingen gedaan. En wat een afwisselend weer hebben jullie. Wel fijn dat het niet alleen maar bewolkt en regenachtig is. Nu nog het laatste stuk naar het zuiden van Noorwegen en niet te vergeten Oslo. Nog heel veel plezier. Ko en Ellen
  5. Ria Gouda:
    5 augustus 2018
    Al weer een prachtige reis zo te lezen. Wij hebben maar een gedeelte Noorwegen gedaan maar vonden het ook super mooi.Geniet ze en dank je wel voor jullie prachtige verhalen.👍😘