Hedensunda

16 juli 2018 - Gävle S, Zweden

Vrijdag 13-07-2018

Vanmorgen eerst eens lekker uitgeslapen, lees 8.30 uur uit bed. Het is prachtig weer, de zon staat hoog aan de hemel.

Lekker op ons gemak een ontbijtje naar binnen gewerkt en daarna heeft Hans de lijken van de voorruit afgepoetst. Dit zal hij wel vaker moeten doen ben ik  bang voor.

Om 11 uur de bus naar Malmö genomen. In Malmö hebben we een rondvaart gedaan langs de bezienswaardigheden van de stad en wat rondgewandeld. Ook hebben we een speldje kunnen scoren voor Monkey.

Voor degene die niet weten wat we bedoelen…… Monkey is een aapje die ik heb gekocht toen we de camper net hadden. In ieder land waar wij komen met de camper kopen we een speldje en die prikken we op zijn lijf. We hopen hem helemaal vol te kunnen prikken met speldjes. Hij heeft er al verschillende zoals Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië en nu dan ook Zweden. Noorwegen hebben we nog niet maar daar kunnen we de terugweg nog naar kijken.

Morgen gaan we weer verder. We willen ong. 350 km rijden, maar we zien wel waar we uitkomen.

Zaterdag 14-07-2018

We zijn om 9.30 uur weggereden van de camping. We gaan richting Gränna. Dit een plaatsje wat bekend staat om zijn rood met witte wandelstokjes die wij vaak zien tegen de kerst. Onderweg gaan we nog even boodschappen doen, tanken en pinnen. De camping waar we naartoe willen kunnen we alleen cash afrekenen, dus hebben we wat cash geld nodig. De camping ligt ong. 9 km verder dan het plaatsje dus zetten we de camper ergens aan de kant om even het dorp in te lopen. Het is jammer dat de foto’s geen geur afgeven want het ruikt daar ZOET, niet normaal! Na de nodige “stokken” te hebben gekocht rijden we snel naar de camping. Het is zo’n 26 graden. Na het eten gaan we nog even naar het meer waar we een mooie foto van de zonsondergang maken. Het valt ons op dat het hier tot zeker 22.30 uur licht blijft, dus een lekkere lange avond. We willen eigenlijk naar Stockholm maar na een paar campings te hebben gebeld en er geen plaats is, hebben we besloten om morgen  richting Hedesunda te gaan. Het is ong. 400 km rijden en willen op tijd weer gaan rijden.

Zondag 15-07-2018

Om 9.30 uur waren we weer op pad… op naar Hedesunda. Hier willen we naar een camping met Nederlandse eigenaren. We rijden via Stockholm, maar laten dat links (of nee rechts) liggen en rijden verder. Onderweg bel ik even naar de camping en er is nog een plaatsje gelukkig. We zijn er om ong. 15.00 uur en worden hartelijk ontvangen. Het is een mooie camping aan het meer en we besluiten hier 2 nachten te blijven zodat we morgen lekker naar het water kunnen. De temperatuur loopt op naar 32 graden en volgens de camping eigenaar wordt het morgen nog warmer. Ook hier snakken ze naar regen, net als in Nederland. Als ik dit aan het schrijven ben zit Hans de finale voetbal te kijken en volgens mij is het best spannend…. Hahaha.

Maandag 16-07-2018

Lekker een dagje relaxen aan het water. Heerlijk……. het is tenslotte vankantie. Ook zijn wij erg blij met de airco, deze hebben we echt wel nodig hier!!! Morgen trekken we weer verder naar het noorden.

1. Wendy:
    16 juli 2018
    Wat leuk weer te lezen! Heel veel plezier!!liefs van ons
  2. Sonja:
    16 juli 2018
    Leuk geschreven Netty!👍wensen jullie een mooi vervolg van jullie reis! 💋
  3. Niky:
    17 juli 2018
    Jammie, jammie al die stokjes...😋
    Gezellig om weer "mee te reizen" met jullie.
  4. Conny&René:
    17 juli 2018
    Leuk verhaal alweer, altijd wéér heel leuk om mee te lezen. Veel plezier alweer een tot het volgend de verhaal😘
  5. Christian en Jolanda:
    17 juli 2018
    Wat leuk weer om te lezen en maar goed dat je airco hebt😊
  6. Ria Gouda:
    17 juli 2018
    Weer een gezellig verhaal. Fijn dat jullie ook prachtig weer hebben. En lekker blijven genieten. Gr.👍🌞😘
  7. Sonja:
    17 juli 2018
    Trouwens ..... speldjes in aapjes prikken heeft iets weg van voodoo! 👀🙈😲😂