laatste verslag

Zondag

Vandaag even Russell bekeken. Er is hier een voetferry die je naar de overkant brengt. Het is lekker gezellig druk aan de boulevard want het is zondag en dit gebied wordt ook veel  door locals bezocht. We gaan ook even naar de I-site om nog 2 excursies te boeken. 1 om naar Cape Reinga te gaan en 1 dat we op zoek gaan naar dolfijnen en als het mee zit kun je er ook mee zwemmen. Nu nog hopen op mooi weer!!! Ze geven voor morgen slecht weer aan, dus die dag is Cape Reinga geboekt. Dolfijnen doen we dinsdag ochtend.

Maandag

We moeten al om 5.45 uur op want we moeten om 7 uur met de voetferry mee naar de overkant waar de bus vertrekt. Het regent pijpenstelen en het ziet er niet goed uit wat het weer betreft. Blij dat deze dag hebben gekozen voor de busrit. Het is ong. 175 km heen naar het uiterste puntje van het noord eiland. We zitten in een bus met alleen maar jongeren. Wij brengen de gemiddelde leeftijd iets omhoog haha. Over het algemeen zijn het allemaal backpackers!! In deze dag zit ook sandboarding bij. Erg leuk natuurlijk….. om te zien! Alleen als we inchecken bij de bus zegt de gids dat sandboarding niet door gaat ivm het slechte weer. Degene die willen sandboarden kunnen de hun ticket omzetten naar een andere dag. Het weer wordt er onderweg niet veel beter op en het is echt heel erg grijs. Gelukkig regent het wat minder als we met de bus een stuk over het strand rijden. Erg leuk om mee te maken. We rijden echt door het water heen! Als we bij Cape Reinga aankomen zien we geen hand voor ons ogen, zo slecht. Maar we zijn er, en we gaan gewoon naar de vuurtoren. We maken daar snel een foto en lopen/sprinten snel weer terug naar de bus. Onze broeken zijn echt kletsnat. We hadden wel regenjassen bij maar wie denkt er nu aan regenbroeken!!?? We hebben nog een paar stops en als we om 18.15 uur weer terug bij de voetferry zijn, zijn onze broeken weer droog. Nu hopen dat het weer morgen beter is. We duimen.

Dinsdag

Om 6.45 uur loopt de wekker af. En als ik naar buiten kijk schijnt de zon….. gelukkig!! We worden om 8.4 uur opgepikt door de boot. We zijn gelukkig met niet zo’n grote groep ong. 15 man. We gaan op pad en na ong. 1 uur zien we dolfijnen. YESS….. wat machtig om te zien!!! Helaas mogen we niet zwemmen omdat er jongen bij zijn. Maar om dit te zien is ook al goed! We zien er wel een stuk of 20 bij elkaar en komen vlak bij de boot. Ik lig op mijn buik voorop op de boot en kan ze bijna aanraken. Het is moeilijk om het allemaal te volgen….. kijken, foto’s maken en genieten!! Genieten van deze beesten, dat hebben we vooral gedaan! Om 12.15 uur zijn we weer terug aan wal. We doen nog een paar boodschapjes en gaan naar onze cottage waar we nog 1 nachtje zullen blijven. Morgen gaan we naar onze laatste B&B in Warkworth. Dit is ong. 1 uur van Auckland vandaan dus hoeven we donderdag niet zo lang te rijden.

Woensdag

We gaan op ons gemak richting onze laatste B&B. We nemen de toeristische route en komen om 14.30 uur aan. Als we de spullen uitgeladen hebben gaan we nog even naar het strand, hier vandaan ong. 20 minuten rijden. Nog even afscheid nemen van het mooie Nieuw Zeeland. Het zit er weer op!!

Morgen weer naar huis, maar het is goed geweest.

We hebben veel gewandeld, veel gezien, uren gevaren, heel veel kilometers gereden, nog meer kilometers gevlogen, maar het meeste wat we gedaan hebben is……… GENOTEN VAN ALLES!!!!!!

Bedankt iedereen voor het lezen en reacties geven op ons blog, het was heel leuk om jullie op afstand mee te nemen.

Liefs Hans en Nettie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vic:
    18 november 2015
    het was fantastisch jullie zo te volgen! We zijn blij dat jullie weer naar huis komen, het is lang genoeg geweest ;)! goede,veilige reis!

liefs van ons
  2. Karolien en Kees:
    18 november 2015
    Het was mooi om jullie zo te volgen.
    Wij wensen jullie een goede maar vooral veilige vlucht naar huis. Gr
  3. Christian en Jolanda:
    18 november 2015
    Wat was het leuk om jullie zo op afstand te volgen met alles wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben. Nog een fijne avond daar en voor morgen al vast een goede reis gewenst.
  4. Ria Gouda:
    18 november 2015
    Geweldig dat jullie zo genoten hebben en wij hier thuis hebben mee genoten hoor. Goede terugreis toegewenst. Wim en Ria
  5. Ria en John:
    18 november 2015
    Super dat we er op deze manier een beetje bij waren.
    Genoten van jullie belevenissen. Aan alles komt een eind. Deze ervaring pakken ze jullie niet meer af.
    Hele fijne reis en tot gauw!
    Groetjes.
    John en Ria
  6. Huub:
    18 november 2015
    Nettie en Hans, leuk om jullie te hebben kunnen volgen en de leuke verhalen die we mochten lezen. Wij gaan 27 dec die kant op en zullen ongetwijfeld ook mooie dingen gaan zien. Goede terugreis met mooie herinneringen. Groetjes Claudia en Huub
  7. Tonny:
    19 november 2015
    Hoi Nettie en Hans.Het was heel leuk om mee te reizen met jullie.Een veilige terugreis en tot snel.

Liefs Tonny en Dre xxx
  8. Niky:
    19 november 2015
    Hans en Nettie, ondertussen al in het vliegtuig. Veilige vlucht gewenst en welkom thuis!