06 september Vancouver

Hallo allemaal,

Nou we hebben weer heel wat gedaan hoor sinds mijn laatste blog!!

Woensdag vertrekken we op tijd richting West Kelowna. Het is gelukkig open weer. Onderweg stoppen we bij Mara Lake waar we lekker ff een bakkie doen.

Als we in West Kelowna aankomen worden heel hartelijk ontvangen door Fanny, Angelo, Alyssa,Chiara en natuurlijk niet te vergeten hun lieve hond Cinnamon.

Nadat we eerst uitgebreid kennis met elkaar te hebben gemaakt met een bakkie koffie en appeltaart neemt Fanny mij mee om te gaan shoppen. Het is heel gek, ik heb Fanny pas 1 keer ontmoet bij Leontine en het klikt gelijk. We praten alsof we elkaar al jaren kennen. Na het eten krijgen we nog een rondleiding door hun huis en gaan we op tijd ons bedje opzoeken. De camper staat bij hen bij het huis dus dat is lekker!!

Donderdagochtend zijn we al op tijd wakker en genieten van het uitzicht. We zijn daar zo mee bezig dat we de hertjes die achter onze camper staan niet zien. Fanny komt ons waarschuwen en we kunnen nog snel een paar foto's maken. Als we daar mee klaar zijn gaan we lekker even zwemmen en mogen we daarna gebruik maken van hun douche... heerlijk wat een gast vrijheid. Na een uitgebreid ontbijt gaan we met z'n vieren om een wine tour te doen. We gaan eerst naar Quails"Gate, deze ligt op een heel mooi plaatsje aan het Okagana Lake. Daarna rijden we door naar Mission Hill, deze ligt mooi boven op een berg met vele beelden in de tuin. Hier hebben ik, Hans en Fanny een wijnproeverij gedaan. Angelo niet want die is de "bob" haha!! Vergeet niet dat het ong. 11.30 uur is. Natuurlijk moet er nog een flesje Ice Wine  gekocht worden want die vindt zelfs Hans heel erg lekker. Hierna rijden we wat rond door West Kelowna. We lunchen in Kelowna op een schitterend plaatsje aan de haven. We hebben daar heerlijk gegeten. Angelo en Hans hebben na de lunch de kinderen even gehaald en zijn Fanny en ik even het winkelstraatje ingelopen. Nadat de mannen weer terug waren zijn we met z'n allen incl. Cinnamon naar Kelowna Mountain Agripark gegaan. In 2003 is hier een hele grote bosbrand geweest en dat veranderde het mooie groene landschap in een zwart troosteloos gebied. Ze zijn nu bezig om hier een soort attractie park te maken met op dit moment 4 hangbruggen, waarvan 1 de langste is van Noord Amerika!! Er moet nog heel veel gebeuren maar ALS het klaar is zal het zeker heel erg mooi worden. Alleen de ligging al is fantastisch. S'avonds hebben we de familie mee uit eten genomen om hen te bedanken voor hun gast vrijheid.

Vrijdag ochtend wilden we echt om 8.00 uur richting Manning Park gaan, maar dat werd iets later. Fanny kwam toch nog even vragen of ik nog even kwam zwemmen en daar kun je gewoon geen nee tegen zeggen!!! Dus na een paar baantjes trekken en nog een bakkie koffie werd het toch nog over 8.30 uur. Maar goed.... na afscheid te hebben genomen op naar onze volgende bestemming!! Onderweg stoppen we nog even voor een ontbijtje en vervolgen dan de ontzettende mooie route naar Manning Park. Dit park ligt heel mooi tussen de bergen met hoge dennenbomen. Als wij op Lightning Lake Campground aankomen zit er niemand in het kantoortje. Het hier de bedoeling dat je een plaatsje zoekt, je camper neerzet en dan komt de beheerder vanzelf wel om je registratie in orde te maken en het kampeergeld in ontvangst te nemen. We merken dat we net op tijd zijn want een half uur later is de Campground vol!!! Er blijken hier veel beren te zitten dus we zijn benieuwd of we die nu eens te zien krijgen. We gaan een trail van ong. 2 uur lopen langs het Lightning Lake en zo stom als we kunnen zijn vergeten we onze berenbel. Dan maar een beetje harder praten... Ik ben ook nog Berend Botje gaan zingen, vond ik best toepasselijk, maar dat vond Hans niet leuk!! Snap er niets van...... Maar al met al weer geen beer gezien. Het weer is hier heerlijk, mooie blauwe lucht en lekkere temperatuur. Eindelijk kunnen we de bbq aansteken en ook het kampvuur brand. Maar om 19.30 uur word het toch wel erg koud en besluiten we toch maar naar binnen te gaan. We gaan weer lekker op tijd naar bed want morgen moeten we weer een stukje rijden naar Vancouver.

Zaterdag zijn we om 8 uur weg van de Campground op naar Vancouver. Onderweg natuurlijk de nodige stops gemaakt en om ong. 12 uur waren we bij de camping Capilan River RV Park. Deze camping was een tip van Fanny en Angelo. Dichtbij het Stanley Park en Vancouver City. Nadat we ons geïnstalleerd hebben gaan we te voet naar Vancouver om fietsen te huren. We willen hier nl tot dinsdag blijven en dan zijn fietsen een uitkomst! Na een uur lopen zijn we er uiteindelijk en hebben we 2 fietsen. We fietsen door het Stanley Park terug naar de camping want ik moet mijn blog bijwerken.

Nu bij deze zijn jullie weer een beetje op de hoogte van ons, groetjes en tot de volgende keer.

1. Ria Gouda:
    7 september 2014
    Wat doen jullie een super reis. Nettie hoe je Fanny beschrijft zo kennen wij haar ook Liefs Wim en Ria
  2. Wendy:
    7 september 2014
    Wat leuk om weer te lezen hoe leuk jullie het hebben!en vergeet de volgende keer je berenbel niet;)
    Liefs van ons en een poot van Kaya. Ze vond het extra koekje erg lekker, bedankt namens haar;)
  3. Conny&René:
    8 september 2014
    Wat een verhaal al weer, ook heel erg leuk om allemaal te horen en te lezen, in mijn beleving ben ik er helemaal bij, zeker hoe je alles omschrijft, je hebt je roeping gemist, je had schrijfster moeten worden, geniet er maar weer van, want voor je het weet zit het er al weer op..tot de volgende keer maar weer Gr en liefs van ons XXX
  4. Tonny:
    9 september 2014
    Erg leuk om jullie te volgen.Mooi geschreven ook.Tis net of ik er zelf bij ben{inclusief berenbel}Kijk al weer uit naar t volgende verslag.Lekker genieten samen!!Groetjes en tot de volgende keer xxx
  5. Thea:
    9 september 2014
    Super zeg!!! Maar ik snap niet zo goed waarom jullie perse een beer tegen willen komen, doen die dan niets? Snap ook niet waarom jij niet mocht zingen van Hans haha ( misschien beter niet kunnen doen nou heb je waarschijnlijk weggejaagd :-)Geniet ervan XXX
  6. Fanny:
    19 september 2014
    deze reactie is eigenlijk voor Wim en Ria, wannneer komen jullie bij ons op bezoek? Ik zou jullie heeeeeel graag hier willen zien!!!Xx