zondag 7 september

Hallo allemaal,

Hier weer even een up-date, we hebben wifi!!!

Dag 10: Zondag 7 september: Vancouver

Vandaag gaan we op de fiets naar Grouse Mountain. Grouse Mountain ligt als het waren achter onze camping naar boven de bergen in. Nu dat hebben we geweten… wat was dat een klim. Ik ben een paar keer afgestapt, mijn conditie is echt 0,0. Hans niet die kan beter fietsen dan lopen. Maar goed… eindelijk boven aangekomen kregen we daar van 2 mooie jonge meiden een blikje Red Bull aangeboden (die stonden dat daar te promoten want er was een running bezig en die vonden natuurlijk dat wij dat nodig hadden) Nu houden wij niet zo van Red Bull maar deze keer hebben we niet afgeslagen. Daarna zijn we met een gondel verder naar boven gegaan en daar was van alles te doen. Je kon daar ziplining, helicoptertour, paragliding en in een windmolen van het uitzicht genieten. Ook zijn daar 2 Grissly Bears en die hebben wij gelukkig gezien…. Eindelijk een beer.Er waren daar ook shows zoals een vogelshow en de World Famous Lumberjack Show. Dit laatste is echt Amerikaans waar ik normaal helemaal niet van hou maar dit was toch wel leuk!! We zijn ook nog met een stoeltjes lift nog hoger gegaan om daar van het uitzicht te genieten. Je kunt daar helemaal over Vancouver heen kijken. Gelukkig was het open weer en was het uitzicht fantastich. Rond 16.00 uur zijn we weer op onze fietsen gestapt en zijn we naar beneden gesuisd. Ik heb bijna heel de weg m’n remmen gebruikt, dus ik denk dat als wij de fietsen terug brengen de remmen eerst nagekeken moeten worden voordat ze weer verhuurd worden. oh ja... je bent hier trouwens verplicht een helm te dragen op de fiets... heel charmant!!

Nadat we ons eigen een beetje opgefrist hebben zijn we naar het winkelcentrum gegaan dat naast onze camping ligt.  Ook nog even door het centrum van North Vancouver gelopen.

Dag 11: Maandag 8 september: Vancouver

Vandaag staat een fietstocht naar de andere kant op het programma. We gaan naar Stanley Park en Vancouver. Het is bewolkt en Weer online geeft voor vandaag regen aan…. Bahbah!!

Maar wij laten ons niet kennen want we hebben tenslotte regenjassen gekocht en die zullen we dragen ook!!! Als eerste fietsen we een stuk door Stanley Park naar West End. Daar pakken we de watertaxi naar Granvill Island. Hier een local market met veel groente, vlees, brood en fruit. Het ligt hier allemaal keurig netjes naast elkaar of is mooi opgestapeld. Echt heel erg netjes als je dit vergelijkt met een markt in China. Daarna gaan we weer met de watertaxi terug en fietsen we richting China Town en Gastown. Hier staat de beruchte Steam Clock. Deze slaat om het  kwartier met het geluid van de Big Ben.  Hier hebben we ook lekker geluncht bij The Italien Facturie. Verder langs de haven gefietst en nog een stukje Stanley Park. Rond 16.00 uur de fietsen terug gebracht en dan nog een uur terug lopen naar de camping. Dit is niet zo’n gezellige wandeltocht want je loopt langs de High Way waar de auto’s langs je heen suisen. Ook kun je niet naast elkaar lopen want de fietsers gebruiken dezelfde stoep. Wij waren kei kapot toen we terug waren bij onze camping. Zo moe dat ik om 9 uur al op bed lag!!!

Dag 12: Dinsdag 9 september: Vancouver – Victoria

Al vroeg op pad… we zagen nl gisteren dat het heel druk is op de brug waar wij overheen moeten. Dus om 7.15 uur al aan het rijden. Dit heeft ook z’n voordelen want we zijn om 8.30 uur bij de ferry en kunnen we om 8.50 uur inschepen voor de overtocht naar Vancouver Island die 9.00 uur vertrekt. De tocht duurt ong. 1.30 uur en het weer wordt weer steeds mooier. We maken een praatje met een oudere man die in Vancouver woont en een vriend gaat bezoeken in Victoria. Hij heeft een dochter in Calgary en een kleinzoon van hem woont in Duitsland. Hij laat trots een foto van zijn kleinzoon zien. Ook zegt hij dat ik goed Engels praat…. Nou moet ik ook zeggen dat het me steeds beter afgaat! Haha.  Als we weer aan wal gaan moeten we eerst het gas weer aansluiten anders is alles ontdooit in de vriezer. Het gas moet je nl afsluiten voordat je de boot opgaat. Als we in Victoria aankomen is het zoeken naar een parkeerplaats een crime. Er is geen RV parking en de parkeergarages zijn te laag. Dan maar de camper bij een klein winkelcentrum zetten waar je max. 3 uur mag parkeren en alleen als je naar het winkelcentrum gaat. Wij nemen de gok en gaan richting centrum. Daar geluncht en weer terug naar de camper. Gelukkig geen print!!! We rijden door naar Duncan om de totempalen te bekijken. Bij het informatie centrum vragen we naar een camping en daar sturen ze ons naar camping aan het water, waar we een schitterend plaatsje aan het water hebben. Hier mogen we weer een kampvuur maken en daar kunnen we nu ook wat langer van genieten dan in Manning Park. We kunnen hier heel de avond buiten zitten....heeeerlijk!! Het weer is goed en de vooruitzichten zijn perfect. Lekker zonnig en geen regen voorspeld. Morgen op ons gemak richting Nanaimo.

ps leuk om jullie reacties te lezen, foto's volgen nog!!

Liefs XXX

1. Vic:
    11 september 2014
    Super!!weer hele leuke dingen gedaan en gezien lees ik wel!!en die beer, wauw!!heb je die helmpjes niet gekocht?staan jullie wel charmant,kun je hier ook goed gebruiken ;) veel plezier nog en tot apps!!

Xxx alex en wendy en een poot van kaya
  2. Conny&René:
    11 september 2014
    Wat een verhaal alweer, hier raak je niet over uitgepraat met wat jullie daar allemall zien en doen...geweldig. Wendy heeft wel gelijk, die helmpjes staan jullie erg leuk...haha, ook wel iets voor mij. Zou wel eens tegen die tafel aan willen duwen met die kersen, lijkt me heel erg leuk. Jullie hebben alweer een supervakantie, zie vol verwachting het volgende verhaal weer tegemoet..veel plezier alweer, geniet maar lekker verder. Liefs van ons XXX
  3. Christian en Jolanda:
    11 september 2014
    Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal al gedaan hebben. Echt een schitterende reis zo te horen. Het mooie aan dit blog is dat we nu al mee krijgen wat jullie doen en via de foto's al een indruk krijgen. Veel plezier daar en we kijken weer uit naar het volgende verhaal.
  4. Thea:
    11 september 2014
    Wat een geweldige vakantie hebben jullie weer. Kei leuk om te lezen. En ja die helmpjes...... hadden jullie echt moeten kopen, haalt jullie helemaal op haha xxx
  5. Ko en Ellen:
    11 september 2014
    het is inderdaad een hele onderneming, maar wat een afwisselende activiteiten hebben jullie al gedaan. Fijn dat het weer nu goed is en dat op het moment dat jullie op het hoogste punt waren het helder weer was. Super, we zijn heel benieuwd naar de foto's. doei xx
  6. Ria Gouda:
    Hoi Luitjes
    Dit is wel een super vakantie, geweldig fijn om jullie belevenissen
    van veraf een beetje mee te beleven. Hopelijk blijft het weer mooi dan is alles nog mooier. Liefs Wim en Ria
  7. Leontine:
    12 september 2014
    Wat je van beren leren kan, van echte beren leren kan.... wat schrijf je leuk Nettie. Ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Liefs en een dikke kus van de meiden.
  8. Ria en John:
    12 september 2014
    Hoi goudaatjes.
    Eindelijk ccontact op jullie blog.
    Om de een of andere reden nu pas gelukt.
    Fijn te horen dat jullie het goed hebben.
    Vind het wel apart dat jullie zo blij zijn met BEREN OP DE WEG.
    Die wil je normaal toch juist niet zien?
    Benieuwd naar nieuwe verslagen.
    Gr.
    de blommekes
  9. Sonja:
    13 september 2014
    Hello willempy's ! Tja die helmen.