15 en 16 september

Dag 18: Maandag 15 september: Squamish – Wistler

Na lekker op ons gemak de spullen te hebben gepakt gaan we richting Wistler. Onderweg stoppen we nog bij Brandywine Falls een provincial park met een waterval. Na een paar foto’s te hebben genomen gaan we weer verder. Als we bijna in Wistler zijn zien we een bord met Olympisch village. Hier gaan we dus even kijken. Het is 9 km van de high way dus het is een gokje waard…. Daar aangekomen is het er helemaal doodstil…. Echt niets te doen. Wel kunnen we de schansen van het schans springen op de foto zetten!! Wat is dat hoog zeg….!

Later in Wistler zelf gaan we eerst even naar het visitor centre om als eerste naar een RV parking te vragen. Nou die zijn er genoeg. Je kunt hier wel zien dat dit een belangrijke wintersport plaats is. Ik zou hier graag in de winter een kijkje willen nemen. Het centrum is groot en gezellig. Ook gaan we even naar het olympisch dorp waar we de ringen natuurlijk op de foto zetten. We gaan de camper weer halen en rijden iets verder naar een camping. Het is een mooie grote camping en niet ver van het centrum. We gaan niet meer het centrum in maar gaan achter onze camping de bossen in om een rondje te lopen. We komen aan bij Lost Lake. Het is zulk mooi weer dat ze daar aan het zwemmen zijn. Ik denk dat het hier ong. 28 graden is.

De eekhoorntjes zijn hier zo brutaal, ze pakken bijna het eten van je bord. Leuk om te zien. Helaas mogen we niet de bbq aansteken en/of een haardvuur maken. Het brandgevaar is hier zeer hoog. Dat staat ook heel duidelijk aangegeven langs de weg!! Het is hier in Canada allemaal super geregeld en heel duidelijk aangegeven. Wij hebben echt een prachtige reis onderhanden en genieten nog volop!! Morgen een lange reisdag naar Kamloops maar de dame bij het visitor centre heeft gezegd dat we echt even de tijd moeten nemen om na ong. 60 km de weg af te gaan naar Toffre Lakes Park. Dus dat gaan we dan maar doen…. Ze zijn hier allemaal zo behulpzaam dus het is de moeite waard denken wij.

Dag 19: Dinsdag 16 september: Wistler – Kamploops

Vanmorgen om 8 uur vertrokken richting het Toffre Lakes Park. Deze rit duurde ong. 1.5 uur, 60 km. Daar aangekomen eerst ons ontbijtje genuttigd want je weet maar nooit hoe lang je moet lopen. Nu blij dat we dat gedaan hebben…… Het Toffre Lakes Park bestaat uit 3 lakes. Het eerste lake is al na 500 meter het 2e  na 3.5 km en de 3e  was op 5.5 km. Op zich is dit natuurlijk best te doen….. maar er stond op het info bord niet dat het 5.5 km klimmen was. Nu wij naar boven… na het eerste lake zeiden we al nou dat 2e moet wel heel geweldig zijn!!! En dat was ook! Ja en wat doe je dan….. doorlopen natuurlijk. Eerst kwamen we bij een mooie waterval en na nog ong. 1 km. klimmen en klauteren over stenen kwamen bij het 3e lake. Nou het was dus echt de moeite waard!! Zo mooi… het 3e lake lag zo hoog dat we het water van de  gletsjer het lake in zagen stromen…. Geweldig!!! Maar toen weer naar beneden… Toen we omhoog liepen zeiden we al tegen elkaar dat het een rot pad was om naar beneden te lopen, maar ja je zult wel moeten. Nou moet ik zeggen dat het mij 100% meeviel om naar beneden te gaan. We hebben er totaal een dikke 3 uur overgedaan en kwamen moe maar voldaan weer bij onze camper. Dan weer verder richting Kamloops. Het is een prachtige weg door de bergen en je ziet er bijna niemand. Het nadeel is dat je er langer over doet dan je denkt. We zijn om 13.45 uur weer gaan rijden en kwamen pas om 17.00 uur in Kamloops aan. Maar…… wel onderweg een beer gezien. Hij stak zomaar de weg over. Wij gestopt maar hij liep rustig verder. Hans is uit de auto gestapt en hem een eindje achterna gelopen, op gepaste afstand. Maar op een gegeven moment draaide de beer zich om en keek hem aan met een blik van “wat moet jij” waarop Hans maar terug naar de camper is gelopen en de beer verder met rust heeft gelaten.

Het weer is ons goed gezind, het is nog steeds prachtig weer en de vooruitzichten zijn ook super!!!

Liefs XXX

1. Conny&René:
    Hoi hoi,
    Nou alweer een heel mooi verhaal, en inderdaad beren genoeg, zo weinig als jer in het begin zag, zoveel zijn er nu, bij ieder reisverhaal komt er wel een beer in voor, ook weer schitterend mooie foto"s en het is net wat ze zeggen, je verteld het zo mooi dat je er bijna zelf bij bent..nou genieten maar weer en op naar jullie volgende reisverhaal, ben alweer zeer benieuwd..Liefs van ons XXXX
  2. Ria en John:
    Hoi Goudaatjes,

Tijdens het lezen van jullie blog wordt ik gewoon emotioneel.
    Wat een prachtige reis zijn jullie aan het maken!!!
    Beeeren gezellig lijkt me.
    Heel veel plezier saampjes.
    Liefs ook van ons.
  3. Vic:
    17 september 2014
    gaaf hoor! maar papa, let jij wel een beetje op voor die beren?!
    tot de volgende blog weer. ik ga ze nu weer uitprinten voor oma! xxx van ons
  4. Leontine:
    18 september 2014
    Geweldig wat jullie allemaal zien, bij veel dingen, zoals de walvistocht komen er weer herinneringen aan Australië boven. En dat gevoel als zo'n enorm en prachtig beest uit het water komt is onbeschrijfelijk dat moet je ervaren. Geniet er nog ff lekker van. En hou wel gepaste afstand van die beren, want hun knuffel gehalte is toch anders dan van de teddyberen die wij kennen! Liefs leontine
  5. Sonja:
    18 september 2014
    Niet zo stoer Hans! Een beer achterna lopen! Kijk maar uit dat hij jou niet achterna komt! Haha! Zoals eerder gezegd"wat een bofkonten zijn jullie! Dat zit toch maar mooi weer in de pocket! Geniet lekker verder!
  6. Jolanda Knippels:
    21 september 2014
    Hoi Hans en Nettie, Wat is het daar mooi! Heel veel plezier nog. groetjes Arno en Jolanda
  7. Tonny:
    21 september 2014
    Hoi Nettie en Hans,

Wat een mooie reisverhalen en foto"s weer!!Fijn dat jullie zo genieten!Zeg tegen Hans dat ie niet te stoer moet doen!!!Zien hem wel graag heelhuids terug!!

Geniet ze nog,en groetjes Tonny en Andre xxx