vanaf 17 september

22 september 2014

Hallo allemaal, eindelijk weer even wifi zodat ik weer een update kan geven van onze onvergetelijke reis!!! We genieten nog volop maar het einde van deze reis komt nu echt wel in zicht. Het is nu maandag en donderdag moeten we ons vakantie huisje weer inleveren en vliegen we weer terug naar Nederland. Maar eerst ons vervolg van het reisverslag.

Dag 20: Woensdag 17 september: Kamloops – Clearwater

Ik heb te vroeg geroepen dat het weer mooi zou blijven…. Het is bewolkt!!

Maar goed we moeten nog een eindje rijden en misschien klaart het wel op. Om ong.11 uur zijn we in Clearwater bij het Visitor Centre. Hier krijgen we een plattegrond mee van Wells Gray Park met aantekeningen wat we het beste kunnen gaan doen vandaag. Wells Gray Park is een groot park met eigenlijk maar 1 weg van 65.5 km. die eindigt bij Clearwater Lake. Dus je gaat heen 65.5 km en dezelfde weg weer terug. Vanaf die weg kun je verschillende watervallen bekijken. Je zet je auto op een parkeerterreintje en loopt dan naar de waterval. Dat kan 50 meter zijn maar ook 3 km of meer. De man bij het Visitor Centre heeft aangegeven hoe lang je bij een bepaalde waterval moet lopen. Het is nog steeds flink bewolkt en af en toe vallen er een paar druppels. We besluiten dan ook om, als we een paar watervallen gezien hebben, eerst naar het meer te rijden. De laatste 20 km moeten we over een onverharde weg rijden en de camper rammelt flink. Boven bij het meer  is eigenlijk niets te zien. We zijn nog even aan het dubben om een kano te huren maar het begint weer een beetje te regenen dus gaan we terug weer de onverharde weg op. Hopelijk is het snel droog en kunnen we nog een waterval bekijken die 3 km van de weg af ligt. Onderweg stoppen we nog even bij een stroomversnelling en zijn we zalmen springen…. fantastisch om te zien hoe die vissen tegen de stroom in zwemmen. Het is ondertussen 16.30 uur als we bij het parkeerterrein aankomen en we rekenen uit dat we dan om 18.30 uur weer terug kunnen zijn. Zo gezegd zo gedaan…… Wat ben ik blij dat we dat nog gedaan hebben!!! Wat was het daar mooi!! In het begin van het park een camping opgezocht en nu regent het!!!!

Dag 21: Donderdag 18 september: Clearwater – Jasper

Het is vies weer, het regent. We hebben vandaag een lange reis dag maar hopen dat we onderweg nog het een en ander kunnen zien.

De bewolking is zeer laag dus zien we niet hoe hoog en mooi de bergen hier zijn. Maar volgens ons moet het prachtig zijn met hele mooie kleuren. Het is net of hier de herfst al ingevallen is want de bomen kleuren rood en geel….. onderweg stoppen we nog even bij een watervalletje en drinken we een bakkie koffie. Als we vlak bij Jasper zijn moeten we onze klok weer 1 uur vooruit zetten en is het plots 15.00 uur!! We rijden Jasper even in om naar het info centre te gaan en te tanken. Want ja de camper lust hem ook wel hoor!!! Ook nog even wat boodschappen gedaan en naar de liquor store want onze drank is ook op……!! Als we bij de camping aankomen blijkt deze vol te zijn voor een plaats met elektrische tijd. Wij nemen voor 2 nachten een gewoon campeer plaatsje zonder stroom en water. Ze waarschuwen hier ook dat je heel erg moet opletten voor de Elk. Het is nl calving season. Ze kunnen je zomaar aanvallen….. dus Hans weer even gewaarschuwd dat hij gewoon net als ik, in de camper moet blijven zitten. Morgen kijken we even wat voor weer het wordt maar ze geven weer regen aan en overmorgen zon en 20 graden.

Dag 22: Vrijdag 19 september: Jasper

Om 7.00 uur vertrokken richting Maligne Lake. Deze weg is ong. 50 km lang en als je vroeg of laat op de dag bent dan heb je grote kans om dieren te spotten. Het is bewolkt en het miezert een beetje maar dat weerhoudt ons niet om weg te gaan. De weg is mooi en er zijn maar weinig gekken zoals wij al op de weg!! We rijden heel erg rustig want er wordt hier steeds gewaarschuwd dat er overstekende Moosen zijn. Aangekomen bij het Maligne Lake hebben wij niet 1 Moos, Elk, Beer of ander beest gespot……!! Dan maar eerst ons ontbijtje… terwijl wij aan het overleggen zijn wat te doen (want het regent nog steeds af en toe) komen er een stuk of 3 campers aan en die staan direct foto’s te maken. Nou wij ook snel naar buiten dus, want dat doen zij niet voor niets!!! En ja hoor loopt daar een moos voorbij. Wat een geweldig groot dier is dat. Snel een paar foto’s gemaakt want hij maakte natuurlijk wel dat hij weg kwam. Daarna toch maar besloten om een trail te lopen van 3.2 km gedeeltelijk langs de lake en de rest door het bos. Daar komen we langs open velden waar de moos hoort te grazen. Maar niet als wij er zijn natuurlijk!! Terug bij de camper gaan we even koffie drinken in het restaurant aan het lake en zien we aan de overkant weer een moos het water in lopen om te drinken. Na de koffie toch ook nog even die kant op gelopen want je weet maar nooit. Aan de overkant zien we een bordje met Moos Lake 1 km nou dat wagen we er ook nog aan…. Maar nee hoor hier ook niets. Weer terug richting Jasper dan maar. Onderweg stoppen we nog even bij Maligne Canyon…. Dit is een kloof van wel 55 meter diep waar het water doorheen loopt. Prachtig!! Morgen geven ze beter weer aan dus dan gaan we met de Jasper Tramway naar de Whistlers Mountain.

Dag 23: Zaterdag 20 september: Jasper

Gisteren avond tijdens het eten zie ik dat er een eekhoorn bijna in Hans zijn broekzak zat. Later zat hij bij Hans in zijn nek. Lachen…. Toen wij klaar waren met eten heeft Hans zijn schaaltje van de pap op tafel laten staan en ja hoor, daar kwam hij weer. Hij sprong op tafel en begon het schaaltje schoon te likken. Geweldig om te zien en om er een paar foto’s van te maken.

Vanochtend uitgeslapen….!! Om 10.30 uur waren we bij de Skytram. Dit is een cabine waar max. 30 personen in kunnen en daarmee zweef je in 7.5 minuten 1000 meter stijl omhoog. Bij het bergstation op 2278 meter hoogte heb je een prachtig uitzicht over Jasper en omringende meren en bergketens. We lopen nog een eindje naar boven naar ong. 2400 meter. Het is geweldig open weer en we kunnen ver weg kijken! Als we weer terug zijn beneden willen we eigenlijk nog even een kano huren. Maar als we bij het Pyrmid Lake aankomen waait het hard en is het te koud naar onze zin. Dan maar even een rondje lopen op het Pyrmid Island en daarna nog even Jasper in voor een late lunch. Om 16.30 uur zijn we weer op de camping en gaan we nog even genieten van het zonnetje. Morgen gaan we verder naar Icefield. Daar hopen we een camping te vinden met stroom en wifi. Stroom is ook weer belangrijk want er moet weer heel wat opgeladen worden. Na 3 dagen geen stroom raakt de batterij van het fototoestel en de laptop aardig leeg!!!

Dag 24: Zondag 21 september: Jasper – Lake Louise

Na een weer beren koude nacht gaan we op weg richting Icefield en we willen nog wat stops doen. Als eerste stoppen we bij het Angel Glacier. Hiervoor moeten we ong. 14 km omhoog de Mount Edith Cavel op. Om op deze weg te rijden mag je voertuig niet groter zijn dan 7 mtr. of 25ft. Nu hebben wij een camper van 7.20 mtr en volgens de vrouw van de ferry is hij 25ft. Dus wij gaan gewoon naar boven. De gletsjer is in een vorm van een engel. Erg mooi!! Er wordt ook aangegeven dat je ivm de kleine parkeer gelegenheid voor 10.00 uur of na 15.00 uur daar moet zijn. Wij zijn mooi op tijd want als wij weer terug rijden is het al een stuk drukker. Hierna stoppen we bij de Athabasca Falss. Het water van de Athabasca River dondert 12 mtr over stenen omlaag in een korte, nauwe kloof. Jammer dat je het geluid niet kunt horen op de foto’s , het is echt waanzinnig!! Ook stoppen we even bij de Sunwapta Falls waar een restaurant bij is en waar we lekker kunnen lunchen. Weer verder genieten van de Rocky Mountains. Onderweg stoppen we veel om even van het uitzicht te genieten en foto’s te maken. Ook vanuit de auto maak ik veel foto’s want je kunt ook niet te pas en te onpas stoppen natuurlijk. Aangekomen in Icefield gaan we richting de gletsjer. Het zonnetje schijnt maar het waait er ontzettend hard. De gletsjer is ontzettend bekend bij iedereen maar wij vinden de Angel Glacier zeker zo mooi en er zijn nog heel veel andere mooie. Alleen hier kun je op als je dat wilt. Nu wij zijn even naar de gletsjer toegelopen en besloten om toch maar niet met zo’n grote bus de gletsjer op te gaan. We gaan weer verder toch maar richting Lake Louise, naar de camping waar we in het begin ook hebben gestaan. Onderweg genieten we van de mooie Rocky’s en vergezichten. Misschien dat we morgen nog een keer naar Lake Moraine gaan want daar hebben we eigenlijk te weinig van gezien!!

Nu jullie zijn weer een beetje op de hoogte. Ik probeer ook nog wat foto's mee te sturen maar weet niet of dat wel lukt.

Liefs en tot de volgende keer XXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vic:
    23 september 2014
    leuk hoor! maar we zijn ook wel weer blij als jullie weer veilig thuis zijn! was zeker laat toen je dit berichtje schreef? Nogal wat spellingfoutjes ;) haha.

liefs xxx van ons en een poot van kaya
  2. Karolien en Kees:
    24 september 2014
    Wat een prachtige reis hebben jullie daar. Het eind is nu in zicht en jullie kunnen denk ik terug kijken op iets heel moois.
    Goede vlucht terug, de rest horen we nog wel
  3. Ria en John:
    Hoi Goudaatjes,
    Het blijft genieten als wij jullie verslagen lezen. Onvoorstelbaar bijna wat jullie mogen ervaren en zien. Geweldig!
    Nog ff genieten samen en dan op naar huis. Ook wel weer fijn. Goeie reis en tot gauw.
    Xxx
  4. Conny&René:
    24 september 2014
    Hoi Hans en Nettie, iedere keer weer leuk om jullie verslag te lezen, geweldig allemaal, foto"s die te zien zijn zijn geweldig, dat word ook weer een prachtig fotoboek deze ronde, nou geniet nog van jullie laatste dagen, en een hele goede reis terug, tot gauw alweer...liefs van ons XXXX