vanaf 10 september t/m 14 september

15 september 2014

Hier weer bericht van ons.... eindelijk wifi

dag 13: Woensdag 10 september: Crofton – Port Alberni

Vandaag lekker op ons gemak aangedaan. Lekker buiten ontbijten in het zonnetje. Het begon vanmorgen met flinke bewolking maar het trok vrij snel open en was weer heerlijk weer. Na het ontbijt de boel gepakt en weer verder richting Chemainus. Dit is een klein dorpje waar hele mooie muurschilderingen te zien zijn. Na weer de nodige cafeïne met koek naar binnen te hebben gewerkt gaan we door naar Nanaimo.

Dit is de een na grootste stad van Vancouver Island. Hier lopen we op ons gemak door het stadje en langs de haven. We rijden door naar Port Alberni waar we de camping opzoeken die we via het vistitor centre hebben gekregen. Nu dat valt ff tegen…. Het is er oud en smoezelig! Maar wel WiFi…. En dat vonden we ook weer fijn om ons blog bij te werken en contact met het thuisfront te hebben. Dus ons eigen maar wassen en de wc gebruiken in de camper. Ach voor 1 nacht is dat ook geen ramp.

Dag 14: Donderdag 11 september: Port Alberni – Ucluelet

Op tijd vertrokken vanaf de camping. Onderweg nog even een bezoek gebracht aan Robertson Creek Fish Hatchery. Hier worden jaarlijks ong. 10 miljoen zalmen uitgezet die hun weg vinden naar de oceaan. Maar helaas we zijn een maand te vroeg om ze echt te zien springen. We zien er wel heel veel zwemmen in het heldere water. Onderweg komen we een boom tegen met allemaal schoenen aan vast getimmerd. We weten niet wat de betekenis is maar het is wel grappig.

Het is een hele mooie weg richting Ucluelet en we stoppen een paar keer om foto’s te maken.

En ja onderweg een BEER…… zomaar langs de weg. Ong. 4 meter van ons vandaan…. Staat hij daar te eten. Wat geweldig!!

Aangekomen in Ucluelet een camping gezocht en even rond gestapt. Gelijk voor morgen een Walh watshing geboekt…  Orka’s zijn waren vandaag gespot, en nu maar hopen dat wij ze morgen ook nog kunnen zien. We gaan niet met een zodiac want ze waarschuwen dat het voor mensen met rug en nek klachten niet te doen is ivm met klappen op het water. Wij hebben een iets grotere boot en zullen ong. 3 á 5 uur weg zijn. Dus we zijn benieuwd wat we allemaal te zijn krijgen. Daarna even een trail gelopen van 2.5 km. Ontzettend mooi langs het water. Nu weer lekker in onze camper de oven aangezet voor een lekkere pizza.

Dag 15: Vrijdag 12 september: Ucluelet

Gisteren avond gezellig bij het kampvuur gezeten. Onze buren (Canadezen) vroegen of het goed was of zij erbij mochten komen zitten. Natuurlijk is dat goed. Gezellig met z’n vieren zitten praten over van alles en nog wat. Deze mensen doen niets anders dan reizen… Ze zijn beide gestopt met werken en genieten van het leven, zoals zij dat zeggen.

Vandaag met de boot mee. Als we naar de boot lopen staan er naast het voetpad 3 hertjes te grazen, heel apart ze zijn helemaal niet schuw. Om 11 uur moesten we vertrekken en de trip zou tot ong. 16.00 uur duren….. nou het werd 17.00 uur!!! En dat voor dezelfde prijs. Haha. En jawel we hebben vele Grey Walvissen gezien en 4 orka’s. Fantastisch!!!! Er zwom zelfs een walvis 20 á 25 meter van ons vandaan. Wat een geweldige beesten zijn dat. De walvissen kun je spotten omdat ze eerst water spuiten en dan pas boven komen maar de orka’s komen uit het niets naar boven. Het is dan ook heel moeilijk foto’s maken maar ik denk wel dat er een paar bij zitten die ik kan gebruiken voor in mijn album. Morgen gaan we weer verder richting Comox en als we op tijd zijn proberen we de overtocht naar Powell River te doen.

Dag 16: Zaterdag 13 september: Ucluelet – Powell river

Eerst richting Tofino gereden om daar een trail te lopen, de Rain Forest Trail. Deze trail loopt door een het regenwoud en er groeien machtige , acht eeuwen oude red cedars en dennenbomen. Op de takken groeien varens en mossen. Na deze trail rijden we nog even naar Tofino en gaan we nog even bij Long Beach aan, dit is een lang zandstrand aan de oceaan. Het weer is weer prachtig maar voor de vele board surfers moet het denk ik iets harder waaien om het uitdagender te maken. Het weer is hier nog steeds prachtig zo tussen de 20 en 22 graden. De zon hoog aan de hemel en een strak blauwe lucht. We zijn dan ook al aardig verkleurd!! In Tofino is meer toerisme dan in Ucluelet en is meer gericht op board surfers. We rijden weer dezelfde weg als de heen weg terug richting Port Alberni en gaan daar weer richting Comox, waar we de ferry willen nemen naar het vaste land naar het plaatsje Powell River. We gaan daar de Sunshine Coast trip rijden. We kunnen de laatste ferry nemen van 18.50 uur en hij doet er ong. 1.30 uur over. We hebben al een camping geboekt dicht bij de ferry zodat we niet zo ver meer hoeven te rijden als we aan de overkant zijn. Om 20.45 uur zijn we bij de camping en gaan we op tijd naar bed want morgen willen we de volgende ferry halen van 8.00 uur. We moeten daarvoor nog ong. 35 minuten rijden.

Dag 17: Zondag 14 september: Powell River – Squamish

Om 6.45 uur uit bed, wassen en gaan met die….camper!! Het is weer een prachtige dag. Om 7.30 uur zijn we bij de ferry van Powell River naar Saltery Bay en moeten we nog even wachten. Dus tijd voor ons ontbijtje. Wat is het toch lekker om alles bij de hand te hebben… heerlijk. Ik zit nu mijn blog bij te werken op de ferry…. De ferry doet er 50 minuten over. Als we over zijn gaan we eerst richting Egmont naar het Narrows Provincial Park. Hier gaan we een trail lopen van ong. 8 km. Naar de Skookumchuck Rapids. Hier is een stroomversnelling in een zee-engte tussen de Jervis Inlet en Sechelt Inlet. Na een klein stukje lopen ruikt het naar vers gebakken brood, midden in het bos!!! Hier duikt opeens een verscholen bakkerij op. Maar wij lopen eerst door….. het moet natuurlijk wel verdient worden!!! We gaan eerst naar de North Point waar we hele mooi gekleurde zeesterren zien. Roze en lila…. Jammer dat ze in het water liggen en niet mooi op het droge. Na deze mooie trail hebben we wel koffie met een heerlijk ham/kaas broodje verdiend. Het is ook ondertussen weer 12 uur dus lunch time.

Hierna rijden we de Sunshine Coast verder af en zien we een vosje oversteken. We zijn om 14.15 uur bij de ferry die om 14.45 uur vertrekt. Deze ferry gaat vanaf Langdale naar Horseschoe Bay (Vancouver) en doet er 40 minuten over. Maar helaas hij is helemaal vol en moeten we wachten tot 16.50 uur. Weer zijn we blij met onze camper want Hans kan lekker op bed gaan liggen en ik kan op m’n gemak mijn blog bijwerken en even kijken voor de volgende camping. Je moet het positieve uit het negatieve halen toch…??!! We realiseren ons ook dat het alweer zondag is en dat we nog maar een goede 1.5 week hebben te gaan….. en we willen nog zo veel zien!!!!

Het is hier nu 19.00 uur en we hebben een camping in Squamish met wifi…..

Nu dit was het weer.... werkze voor iedereen want bij jullie is het al maandag!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Conny&René:
    15 september 2014
    Hoi lieve Hans en Nettie, geweldig mooi verhaal alweer, en wat een enthousiasme spat er van af, super wat jullie daar allemaal meemaken, ook weer een reis om met veel plezier op terug te kijken. We hebben jullie wel heel erg gemist bij de 80, het was anders als anders zonder jullie, maar volgend jaar is hij er weer, dus komt weer goed. Op naar jullie volgende verhaal, kijk er al weer naar uit...veel plezier en geniet er weer van..liefs van ons..XXX
  2. Vic:
    15 september 2014
    Gaaf hoor!ben wel een beetje jaloers....
    Xx Alex en wendy
  3. Sonja:
    15 september 2014
    Tjonge zoals jij alles omschrijft, en ik lees; is het net dat ik het mee beleef! En net als Wendy.........OOK JALOERS! !!!!!
  4. Christian en Jolanda:
    15 september 2014
    Wat een mooi verhaal weer van jullie belevenissen en dan die foto's WOUW!! Die beer en die walvissen, super om te zien. Veel plezier daar nog.
  5. Ria en John:
    16 september 2014
    Hoi Goudaatjes,
    Prachtige momenten weer schitterend vastgelegd. Een belevenis!! En gelukkig toch beren op de weg dan.
    Wij zijn weer net bekomen van een geweldig weekend 80 van de Langstraat en een heerlijke maandag met zijn tweetjes in de sauna.
    Geniet er verder nog lekker van!!!!
    Groetjes,
    De Blommekes