dag 2 en 3

Hier zijn we weer……

Ohh... wat hebben wij lekker gegeten!!! Alleen jammer dat ik steeds bijna in slaap viel tussen de gerechten door. We waren zooooo moe!!!! Om 21.00 uur direct ons bed in gedoken en ik denk dat ik nog geen minuut wakker heb gelegen. Om 5 uur was ik dan ook wel weer wakker, veel te vroeg dus. Ik heb even liggen lezen en daarna toch nog tot 7.45 uur geslapen. We hadden afgesproken dat we om 9.00 uur zouden ontbijten, dus we konden ons rustig douchen en de koffers een beetje ordenen. We hadden nl onze spullen over 2 koffers verdeeld want stel dat er 1 koffer niet mee was gekomen, dan had of ik een onderbroek van Hans aan moeten trekken, of Hans een onderbroek van mij.

Het regent vandaag dus we stellen onze plannen bij en gaan naar Chistchurch. Hier schijnt de zon en kunnen we zelfs lekker buiten koffie drinken. We gaan ook even naar een kerk die verwoest is met de aardbeving in 2011. Heel heftig om te zien. Hij is nog niet gerestaureerd want daar is de gemeenschap het nog niet over eens. De ene wilt het restaureren, de ander helemaal met de grond gelijk maken en dan weer opbouwen. Wel dat hij aan de buitenkant hetzelfde blijft maar de binnenkant moderner. Volgens Robbert (eigenaar van de lodge) kan het nog wel jaren duren.

Hierna zijn we terug gereden en de zon scheen nu ook bij de lodge. We hebben nog een kleine trail gelopen en wat rond gereden. Toen we in de lodge terug kwamen waren er nog 2 stellen gearriveerd. Gezellig met z’n allen wat gedronken en toen konden we alweer aan tafel. Weer was het eten heerlijk.

Zondag ochtend regende het weer…. Maar toen we aan het ontbijt zaten trok de lucht gelukkig open kwam de zon erdoor. Om 10.00 uur hebben we afscheid genomen van Christien en Robbert om weer verder te gaan naar ons volgende adres voor 2 nachten. En natuurlijk hebben we zijn kookboek gekocht.

We moeten ong. 280 km rijden en het is prachtig. Je ziet hier overal groen met op de achtergrond de met sneeuw bedekte bergen.

We hebben een paar keer gestopt om van het uitzicht te genieten en foto’s te maken. De meren die wij tegen komen zijn zo mooi turquoise, prachtig!!! De zon schijn heerlijk maar het waait ontzettend hard.

Om 15.00 uur zijn we aangekomen bij onze nieuw bestemming Mount Cook.  De Mount Cook is de hoogste berg van de Oceanië en is 3754 meter hoog. We gaan eerst even naar het informatief centrum voor wandelroutes. Het is zwaar bewolkt en het is hier koud en nat. Maar morgen wordt het hoogstwaarschijnlijk beter!! Ik besteed mijn tijd aan dit blog en foto’s, dus ik verveel me helemaal niet. Morgen gaan we een trail lopen of het nu regent of niet. We hebben tenslotte onze regenjassen bij en we zijn niet van suiker.....

Wordt vervolgd

Liefs van ons

p.s. leuk om de reacties te lezen.

1. Wendy:
    18 oktober 2015
    Wauw dat water!!super mooi!lekker genieten daar samen!liefs van ons en een poot van kaya
  2. Christian en Jolanda:
    18 oktober 2015
    Ziet er inderdaad super mooi uit!
  3. Ria Gouda:
    Hoi Lieve Luitjes'
    Super om weer mee te mogen leven met jullie prachtige vakantie.Wel gevaarlijk Nettie nu je zo'n bijzonder kookboek hebt, we willen natuurlijk dan van die lekkere gerechten genieten die jij klaar gaat maken.Ha Ha Hier alles goed.Rij voorzichtig en Liefs van Wim en Ria
  4. Thea:
    18 oktober 2015
    Verheug mij nu al op een heerlijk etentje bij jullie, haha.
    XXX
  5. Conny&René:
    19 oktober 2015
    Schitterend mooi daar, maar dat is bekend, iedereen die er is geweest roept erover...lekker verder genieten en vooral van die mooie foto"s blijven maken....Gr
  6. Ria en John:
    19 oktober 2015
    Moooooi. Gecombineerd met jou uitleg Nettie met de foto's leeft het bij ons thuisblijvers ook steeds meer. Lekker genieten en toch ook voorzichtig he. Knietje gaat goed Hans? Veel plezier!!! Gr. RenJ.
  7. Sonja:
    19 oktober 2015
    Wat prachtig daar! En inderdaad die bergen met sneeuw op de toppen is top! Leuk om jullie zo te volgen! GENIETEN!!!
  8. Niky:
    21 oktober 2015
    Wat een reis weer!! Op naar jullie volgend verslag..... genietze. Gr.niky