maandag t/m woensdag

Hallo allemaal,

Nu de weergoden zijn ons goedgezind, de zon schijnt!! We gaan lopen……

Volgens de beschrijving is het een wandeling ong. 1.5 uur, alleen is het de vraag, is dit heen en terug of moeten we totaal 3 uur wandelen. Nu daar komen we vanzelf wel achter…. Het waait wel behoorlijk maar het is droog dus we klagen niet. Al snel komen we erachter dat het een wandeling is van 3 uur!! We zijn benieuwd of Hans dit gaat redden met zijn knie. Maar we houden de moed erin want we hebben tenslotte heel de dag de tijd. Na een prachtige wandeling door de bergen, over hangbruggen en mooie paden, komen we aan bij het eindpunt “de Hooker Lake” dit is een gletsjermeer op 900 meter hoogte. Hier pakken we even rust en genieten van het uitzicht. Als we even zitten begint het donkerder te worden en begint het te hagelen. Jazeker we zitten hier in de lente!!! Haha Na een kwartiertje te hebben gezeten beginnen we weer aan onze weg terug. Totaal hebben we er 3.5 uur over gedaan en een pluim voor Hans die het zo goed vol heeft gehouden. Al was het laatste stuk wel heel erg taai voor hem. Het is nu afwachten hoe zijn knie hersteld!

Dinsdag,

We zijn vroeg wakker en besluiten op tijd te gaan rijden. De knie van Hans is goed hersteld en krijgt vandaag rust. We moeten ong. 310 km rijden naar onze volgende bestemming en volgens de beschrijving moet het een mooie weg zijn met vele foto stops. Nou inderdaad het is een mooi route door de vallei met aan de linker kant mooie groenen bergen en de rechter kant groen/gele heuvels. Heel apart!! We zijn ook nog even gestopt bij de Moeraki Boulders . Dit zijn grote ronde stenen die door de golven op het strand zijn aangespoeld. Sommige hebben een doorsnede van 1.5 tot 2.00 meter. Gelukkig is het niet druk en kunnen we goed op foto zetten zonder andere mensen erbij.

Om ong. 16.30 uur zijn we op ons nieuwe stekkie in Broad Bay, Kanuka Cottage. Dit is een cottage gelegen op een berg met uitzicht op het water, schitterend. Als we in het gastenboek bladeren komen we de namen Ted en Fieke van de Brand uit Sprang-Capelle tegen. Die zijn hier in februari geweest. Grappig hoor, onze oude huisarts. We blijven hier 3 nachten. Nu maar hopen dat het weer goed blijft.

Woensdag

We hebben weer heerlijk geslapen en na een lekker ontbijtje gaan we op pad. Het is weer heerlijk weer!! We gaan eerst op zoek naar de Yellow Eyed Penquin. Deze komt alleen in Nieuw Zeeland voor. Als we bij Penquin Place  aankomen kan je alleen met een gids verder. Dus boeken we een excursie voor vanmiddag 16.45 uur want dan heb je de meeste kans dat je ze uit het water ziet komen. Hierna gaan we naar het Albatros centre, ook daar kan je alleen met een gids mee. Dit doen we niet want we hebben de Albatros al op de Galapagos Eilanden gezien. We wandelen daar een beetje rond en zien daar een Bleu Pinquin op een nest zitten. Geweldig om te zien!! We rijden hierna een stuk door de bergen en komen uit bij een fantastisch uitzicht. Wat is het hier toch ontzettend mooi!!! We zijn helemaal alleen op een stukje aarde met heel veel schapen… haha. Tijdens de excursie naar de Yellow Eyed Penquin hebben we ze helaas niet uit het water zien komen. Wel liep er 1 over het pad waar we foto’s van konden nemen. Gelukkig niet voor niets geweest….. Ook zaten er ook op een nest want het is broedtijd.

We weten nog niet wat we morgen gaan doen want ze geven hier niet veel goeds aan wat het weer betreft. Misschien wel een dagje lamballen en een boek lezen… ook lekker!!

Groetjes van ons

1. Wendy:
    21 oktober 2015
    Mooi hoor!!ga vandaag de verslagen tot nu toe bij de oma's brengen dan kunnen zij ook meegenieten van jullie belevenissen.xx van ons
  2. Ria en John:
    Hoi Hans en Nettie,

Mooi verhaal weer. Het genieten spat er vanaf. Goed zo.
    Fijn ook dat het met de knie van Hans goed gaat. Houden zo.

Op naar het volgende verhaal. Benieuwd!!

Groetjes,

John en Ria
  3. Conny&René:
    Hoi Hans en Nettie,
    Nou weer superleuk om te lezen, wat is het daar ook ontzettend mooi, wacht vol spanning weer af naar het volgende verhaal...genieten daar...XX
  4. Sonja:
    21 oktober 2015
    Beer, pinguïn Schaap! Jullie zien heel Artis in life! Super hoor! Ook fijn dat het met de knie van Hans is goed gegaan! Toch spannend! En nog steeds jaloerssss op jullie prachtige reis! Tot jullie volgend verslag! Xxx
  5. Anneke:
    22 oktober 2015
    Fijn dat het goed gaat met de knie van Hans. Jullie genieten volop zo te horen. Leuk om het verslag te lezen. Ik geniet met jullie mee! Tot het volgende verslag en veel plezier xx
  6. Karolien en Kees:
    22 oktober 2015
    Leuk zeg om jullie zo weer te volgen.Prachtig daar!!
    Geniet ervan.
  7. Ria Gouda:
    Hoi Boffers,
    We genieten ontzettend van jullie verhaal en foto,s, super dat het zo goed gaat,en in de lente wordt het weer steeds beter hoor.We hopen dat deze reactie bij jullie komt,vlgs ons heb je de vorige over het kookboek niet ontvangen! Geniet ze en Liefs van Wim en Ria
  8. Thea:
    23 oktober 2015
    Je kunt aan je schrijven merken dat jullie erg genieten daar, fijn hoor! Een dagje lamballen is ook lekker. Je hebt tenslotte daar een goed boek gekocht haha xxx
  9. Ria Gouda:
    mooie foto's
  10. Ria Gouda:
    23 oktober 2015
    Hoi Luitjes, Wat geweldig dat we mee mogen genieten van jullie mooie reis. Nu het weer nog wat beter en dan is het helemaal af.
    Nettie dit is de derde keer dat we een reactie schrijven, dat kookboek krijgt wel een staartje, waar daar lusten wij wel een keer een lekker maaltje uit. Liefs van Wim en Ria
  11. Jolanda en Berry:
    23 oktober 2015
    Hele mooie reis zijn jullie aan het maken, geniet ervan!! gr van ons
  12. Ad & Elly:
    24 oktober 2015
    Mooie foto's, mooi verhaal
  13. Sonja:
    25 oktober 2015
    Hoi , weer een prachtige omschrijving van jullie reis! Iedere keer weer leuk om te lezen! Ma is er ook blij mee! Moet het telkens horen wat ik al gelezen heb! Hihi! Ik zal je laatste verslag morgen weer horen!