Nieuw Zeeland

16 oktober 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Hier ons eerste berichtje….

Woensdag 14 oktober zijn we mooi op tijd vertrokken vanaf Schiphol naar Singapore, om 11.15 uur gingen we de lucht in. Om 5.45 uur lokale tijd zijn we na een lange vlucht van 11.5 uur weer veilig geland in Singapore.

In het vliegtuig proberen te slapen…. maar helaas ik (nettie) kon niet in slaap komen.

In Singapore hadden we een hotelkamer op het vliegveld om de tijd te overbruggen voordat we weer door zouden vliegen naar Christchurch in Nieuw Zeeland. We zijn direct naar bed gegaan en hebben geslapen als een os!! Voor de zekerheid hadden we een wake-up call aangevraagd om 16.00 uur, want we wilden natuurlijk niet onze volgende vlucht missen…. Stel je voor!!

Om 12.30 uur waren we weer wakker en hebben ons lekker gedoucht en hebben we op ons gemak wat gegeten. Oh ja… en natuurlijk even gemeld dat ze ons niet meer wakker hoeven te maken.

We hebben wat rond gestruind op het vliegveld en even een wandeling gemaakt door de vlindertuin. Een leuk idee om op een vliegveld een vlindertuin te maken.Het is ook een gigantisch groot vliegveld je kunt er met de sky-train van de ene terminal naar de andere.

Wat ons direct opviel is dat de mensen hier heel relaxt zijn, daar kunnen de Nederlanders nog wat van leren.

Om 18.30 uur moesten we weer boarden voor de vlucht van 19.45 uur. Helaas had deze iets vertraging en gingen we een half uurtje later de lucht in. Nu hadden wij voor al onze vluchten stoelen bij de nooduitgang geboekt en daar ook voor betaald! De eerste vlucht was dat goed, maar de tweede niet…. We werden op de 3de rij na de nooduitgang gezet. 1 stoel had hier wel extra beenruimte maar de andere niet. Ik ben even naar de stewardess gegaan en gevraagd hoe dit kon gebeuren. Ze vroeg ons even geduld te hebben en zou  het na gaan.Toen ze terug kwam had ze stoelen voor ons met extra beenruimte maar niet bij de nooduitgang, wel helemaal vooraan dus geen mensen voor ons.Nu dat is ook niet verkeerd dachten wij dus wij aan het verhuizen. We hadden 3 stoelen met z’n tweeën, helemaal goed toch??? Wat we toen nog niet wisten was dat er een gezin met een kindje van ong. 1.5 jaar naast ons zat en die verrekte het om te slapen. Heel de nacht gejankt!! Hebben wij weer!!!

Maar goed ondanks alles hebben we de reis toch goed doorstaan.

We waren op tijd in Christchurch en na de nodige controles mochten we Nieuw-Zeeland binnen. De controle is hier heel streng, je mag geen voedsel meenemen en je moet ook aangeven als je wandelschoenen bij je hebt. Dit hadden wij netjes gedaan dus moest de koffer open om te kijken of de zolen wel schoon genoeg waren. Nu had ik dit ergens gelezen dus heb ik ze thuis helemaal schoon gepoetst. Ook hier waren ze heel erg vriendelijk.

Daarna de auto opgepikt en konden we gaan rijden….. LINKS!!! Pffff dat is even wennen hoor, vooral de rotondes! En niet te vergeten de richting aanwijzer!! Ohhh de ramen zijn super schoon…. steeds als Hans richting aan wilde geven, gingen de ruitenwissers over het raam. haha Na een paar keer verkeerd te zijn gereden vanaf het vliegveld stonden we even stil voor een oprit om de kaart eens rustig door te nemen. De bewoner kwam net thuis en vroeg of hij ons misschien kon helpen. Hij heeft ons uitgelegd hoe we het beste op de highway konden komen en liet een kaartje achter voor als we er niet uitkwamen en nog meer hulp nodig hadden. Super lief!!

Om 14.00 waren we al bij onze logde en werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaresse. De eigenaar is kok en heeft een kookboek geschreven, dus ben ik benieuwd wat er vanavond op het menu staat….. maar dat horen jullie nog wel.

Het waait hier heel erg hard wat wel jammer is want de temperatuur is goed.

Wordt vervolgd…….

Liefs van ons

1. Wendy:
    16 oktober 2015
    JUHJ,het eerste verslag!!fijn dat jullie goed zijn aangekomen na twee dagen reizen!hIer is het lekker herfstweer..blehh.geniet ervan daar en eet smakelijk!liefs alex & wendy
  2. Tonny:
    16 oktober 2015
    Super leuk om jullie weer te volgenDre en ik gaan een weekendje Groningen doen.Word vervolgd.......

Liefs Tonny en Dre xxx
  3. Christian en Jolanda:
    16 oktober 2015
    Hoi Hans en Nettie, wat fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Ga er lekker van genieten en leuk om te lezen hoe de reis en aankomst is verlopen. Vervelend dat je weinig hebt kunnen slapen en wat fijn dat ze zo behulpzaam en vriendelijk zijn. Dat geeft een goed gevoel voor de rest van de reis. Ben erg benieuwd naar jullie volgende verhalen groetjes.
  4. Mieke Bruurmijn:
    Hey Hans en Nettie
    Fijn dat je goed bent aangekomen Het lukt deze keer wel om jullie te volgen. De vorige keer kreeg ik het niet voor elkaar. Erg leuk hoor. Geniet er van.
    Groetjes Bas en Mieke
  5. Ria en John:
    16 oktober 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Leuk dat we jullie weer kunnen volgen.
    Lekker genieten.
    Groetjes.
  6. Conny&René:
    Hoi Hans en Nettie,
    Goed om te horen dat jullie veilig op de plaats van bestemming zijn aangekomen, ook weer heel leuk om jullie reiservaringen mee te beleven,hoop dat jullie weer een heerlijke vakantie te gemoet gaan, want dat hebben jullie zeker weer verdiend. Tot het volgende reisverslag maar weer, heerlijk om te lezen....lekker genieten daar...Gr Conny Rene..XX
  7. Leontine:
    17 oktober 2015
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en een goede start hebben in Nieuw-Zeeland. Wat betreft dat huilende kind, dat doet me denken aan onze terugvlucht van de canarische eilanden. Wij waren toen als laatste opgehaald en stonden dus helemaal achteraan in de inchech rij. Toen we eindelijk aan de beurt waren moesten we al in het vliegtuig. Mijn van nature rustige karakter kreeg toen wat stress en we moesten rennen om het vliegtuig te halen. Eline net een jaar oud, voelde dit aan en begon in het vliegtuig te huilen en we kregen ze niet getroost. Mijn stress niveau steeg en haar geluidsniveau ook! Ik heb zelfs nog een tijdje achterin bij de stewardessen gezeten en zelfs even overwogen om het glijbaantje uit te klappen! Ik bedenk me nu dat we daarna nooit meer hebben gevlogen... veel plezier en een dikke knuffel van ons. We kijken uit naar het volgende verslag. Mocht je niet kunnen slapen dan kun je daar heel goed schapen tellen...
  8. Ria en John:
    17 oktober 2015
    Hoi vriendjes, goed om te horen dat je er goed zijn aangekomen! We zijn allemaal benieuwd om je te gaan volgen. Voor alle duidelijkheid: ik ben nog gewoon bij Ria hoor, Ris is een typefout en geen slipper.
    Hans, links rijden moet voor jou toch geen probleem zijn? Zolang als wij elkaar kennen ben jij al vaak 'dwars'.
    Veel plezier en genieten!
    EN FOTOOOOS.......
  9. Thea:
    17 oktober 2015
    Ha zusje en zwager, goed te lezen dat de reis goed is gegaan ( op dat huilend kind na dan ) ga er super goed van genieten daar!! Wij blijven jullie weer gezellig volgen. Dikke kus x Thea en Andre
  10. Niky:
    17 oktober 2015
    Hé Hans en Nettie, wederom leuk om met jullie mee te "reizen". Fijne vakantie en geniet ervan, zo wijd weg!. Groeten van Kees en Niky.
  11. Ko en Ellen:
    18 oktober 2015
    Hey, zo jullie vakantie is begonnen. Voorlopig lekker alles achter jullie laten. Ga er maar volop van genieten en uitrusten van alle hectiek hier in Nederland. Wij gaan voor 5 dagen met Jen A en Guido naar Duitsland, dus dat wordt volgend weekend volop genieten van jullie belevenissen. Liefs Ko en Ellen
  12. Sonja:
    19 oktober 2015
    Hoi, jullie aankomst bericht gelezen! Super wederom, wat kan jij schrijven Net!
    Geniet van jullie reis en geniet verder samen! Xx