donderdag t/m zondag

25 oktober 2015 - Wanaka, Nieuw-Zeeland

Donderdag

Gisteren avond en vannacht heeft het hier gestormd het leek wel herfst!!! Maar wow wat hebben wij een geluk…. De zon schijnt maar het waait nog wel heel erg hard. We doen rustig aan vanmorgen en besluiten om Dunedin te gaan bekijken. Eerlijk gezegd valt dit erg tegen, alleen het oude treinstation is de moeite waard. Rond 3 uur zijn we weer terug in ons huisje en gaan lekker in de tuin uit de wind in de zon zitten. Zo in de zon is het al snel boven de 20 graden en is het goed vertoeven in een hemdje en korte broek. Oh ja en niet te vergeten een borrel en een boek!! Haha

Vrijdag

We moeten weer verder naar onze volgende bestemming. Graag waren we nog naar het zuidelijkste puntje van dit eiland gereden maar dan hadden we ong. 300 km om moeten rijden. We hebben het echt overwogen maar dan zouden we vandaag 6.5 uur moeten rijden en dan heb ik de stops nog niet meegerekend.

We worden weer ontzettend vriendelijk ontvangen door onze gastvrouw en gastheer. Nadat we de auto hebben uitgeladen gaan we eerst even kijken waar we ons morgen moeten melden voor de Overnight Cruise door de fjorden. Dit is ong. 15 minuten lopen, dus wel lekker voor de beentjes.

We besluiten s’avonds in Te Apenau te gaan eten. Dit is een gezellig stadje met verschillende restaurants en bars, en het is vrijdagavond dus de locals gaan ook op pad. Als we weer terug rijden is er een alcohol controle, maar wij mogen door. Niet dat we bang waren maar je weet maar nooit!! Het blijkt dat er hier heel veel alcohol gebruikt wordt onder de automobilisten.

Zaterdag

Weer hebben we heerlijk geslapen en genoten van ons heerlijk ontbijtje. Ze doen er echt alles aan om het jou naar de zin te maken. De gastvrouw hier heeft de jam zelf gemaakt en (ik durf het bijna niet te zeggen) maar ook hier neem ik de recepten mee. Om 11.30 uur moeten we inchecken voor de Doudtful Sound Overnight cruise en we mogen in de B&B blijven totdat we weg moeten, super aardig!

Toen we om 12.00 uur aan boord mochten begon het wat te regenen en het was erg koud. We zijn ong. met 60 personen, waarvan wij als enige Nederlanders. Na ong. 1 uur varen kwamen we aan bij een haven waar een bus klaar stond. Daarmee moesten we nog ong. 0.45 uur door de bergen naar onze boot waar we op zouden blijven voor 1 nacht. Jammer dat het zo bewolkt en regenachtig was. Na een tijdje varen lagen we stil een mochten we kiezen uit 2 excursies. 1 was kajakken en 2 met een bootje langs de bergen met een gids. Nu daar hoefde ik niet lang over na te denken. Omdat het nog steeds regende en ik echt geen zin had in een nat pak, heb ik gekozen voor het bootje. Hans ging niet mee, die bleef lekker op zijn stekkie om te filmen en foto’s te maken. Nadat we allemaal weer aan boord waren kregen we soep. Achteraf niet voor niets want we gingen naar de open zee!! Degene die Hans kennen weten al wat er gebeurde…. Het waaide erg hard en de boot ging flink te keer en Hans werd steeds stiller en witter. Hij is naar de hut gegaan om even plat te gaan. Met een reistabletje heeft dat gelukkig geholpen. Toen we weer terug waren in de fjorden en het water rustiger werd, ging het met Hans ook weer een stuk beter. Hier kregen we een uitgebreid diner, echt super! Er werd ook nog even medegedeeld dat we morgen om 6.15 uur gewekt zouden worden door de motor die gestart zou worden. Op tijd naar bed dus….

Zondag

Na een rustige nacht werden we dus inderdaad op tijd gewekt daar het geluid van de motor. Hierdoor waren we al op tijd voor het uitgebreid ontbijt. Ook dit zag er weer heel smakelijk uit!! Als het zo door gaat kom ik voor het eerst een paar kilo’s aan in de vakantie… haha. Het weer is gelukkig ook beter, de zon komt en er is weinig bewolking. We hebben nog wat door de fjorden gevaren en het weer is geweldig. oooh wat is het daar prachtig. We hebben pinguïns, zeeleeuwen, dolfijnen en verschillende vogels gezien. De bomen die hier groeien zijn prachtig… je kijkt hier echt  je ogen uit!!

Om 12 uur zijn we weer aan wal en gaan we op weg naar onze volgende bestemming, Wanaka. Dit is ong. 3.5 á 4 uur rijden. Als we door Queentown rijden stoppen we even bij de hoogste brug om naar het bungeejumpen te kijken. Ik kan je zeggen…. Voor geen goud spring ik eraf, ook niet aan een elastiek!!! Om 5 uur zijn we in Wanaka. Wanaka is een gezellig toeristisch stadje met winkeltjes, bars en restaurantjes. Hier blijven we 3 nachten.

1. Wendy:
    25 oktober 2015
    wauw, de foto's en het verslag zijn weer fantastisch! Leuk hoor, voor ons ook genieten jullie zo te volgen! En alweer 1,5 week voorbij, de tijd vliegt.

Liefs van ons en een poot van Kaya
  2. Lenneke:
    Ha Nettie en Hans.

Wat een geweldige mooie verhalen en foto's. Zo super. Krijg gewoon zin om ook daar naar toe te gaan.
    Goed om te horen dat het met de knie van Hans wel goed gaat. En Nettie wat schrijf jij leuk! Zie het ook echt voor me: Hans doodziek op de boot. Jij heerlijk genieten van alles wat komt en gaat komen.
    We missen jullie wel hoor met sporten.
    Geniet nog heerlijk van jullie vakantie. Liefs Han en Len
  3. Cathy:
    25 oktober 2015
    Hoi Hans en Netty, wat leuk om jullie te volgen op jullie reis door N-Z. Het brengt ook veel herinneringen mee. Ik merk dat jullie net zo genieten als wij gedaan hebben. De doubtfull sound is prachtig!! Nu op naar Wanaka. Daar moet je zeker even langs bij het kleine Italiaanse ijs tentje. Hij maakt alle ijs zelf. Mmmjammie. Geniet nog van jullie mooie reis. Gr. Peter en Cathy
  4. Ria en John:
    27 oktober 2015
    Super Super Super.
    Wat een geweldige reis zijn jullie weer aan het maken!
    Hans ff moeten gaan liggen op de boot? Dat doet ie anders nooit....
    Fijn dat jullie zo genieten. Ga zo door!
    Groetjes,
    John en Ria
  5. Leontine:
    27 oktober 2015
    Fijn dat jullie zo genieten en prachtige foto's! Xxx