donderdag t/m zondag

1 november 2015 - Hapuku, Nieuw-Zeeland

Donderdag

We hoeven nog geen 200 km te rijden naar onze volgende bestemming Greymouth, maar we doen er toch 4 uur over. Dit is wel met 2 keer stoppen. De weg is weer prachtig en we genieten enorm. Als we bij ons B&B aankomen kunnen we het bijna niet geloven….zo mooi. We zitten direct aan zee en het uitzicht is fantastisch. Omdat het pas 2 uur is gaan we nog even op aanraden van de gastvrouw een track lopen naar een waterval. Als we weer terug zijn is de zee gezakt en kunnen we via de tuin het strand op lopen. Er loopt een beekje vanaf de berg naar de zee maar we kunnen via stenen en een beetje springen droog de overkant halen. Daar kunnen we over de rosten lopen echt geweldig. Als we weer terug gaan is het water weer een beetje opgekomen en is het pad wat we hadden gevonden weggeslagen door het water. Ja en dan….? Doen we de schoenen uit en gaan we op blote voeten of lopen we gewoon door het water met de schoenen aan? We hebben gekozen om de schoenen aan te houden want dan sta je toch iets steviger. Onze schoenen, voeten en onderkant broek waren zeik nat, maar dat mocht de pret niet drukken. Morgen hebben we de wandelschoenen toch niet nodig dus hebben ze tijd om te drogen.  S ’avonds hebben we op ons terras genoten van een mooie zonsondergang.

Vrijdag

Vandaag komt de gastvrouw tijdens het ontbijt naar ons toe met een schrijven wat we allemaal kunnen gaan doen vandaag. We hadden gisteren al aangegeven dat we naar de Pancake Rocks wilde en ze had van alles op papier gezet wat we onderweg konden gaan doen en wat er te zien was. Super tof!! De Pancake Rocks zijn rotsen in de zee die door de jaren heen zo gesleten zijn dat het op opgestapelde pannenkoeken lijken.  Als het vloed wordt is het op z’n mooist omdat de golven er dan tegen aan beuken en het water flink omhoog spat. Wat een geweld!! Alleen al het geluid van het  donderen van de golven tegen de rotsen is geweldig. Het is een mooie zonnige dag dus dat is mooi meegenomen omdat je toch wel nat wordt. We gaan ook nog naar een Old Gold Mine. Helaas is er geen goud meer te vinden, maar wel leuk om een keer doorheen te wandelen. Morgen moeten we weer een aardig eindje rijden want dan gaan we weer naar de oostkust. We moeten dus het eiland oversteken.

Zaterdag

Het was inderdaad een flink eind rijden. We hebben er ong. 6 uur over gedaan. Maar het was weer een hele mooie dag. Onderweg lekker gepicknickt en het was een mooie rit door de bergen. Onze B&B in Kaikoura ligt aan een golf terrein met voor ons, uitzicht op de zee en achter ons de met sneeuw bedekte bergen. Weer een heel mooi optrekje. Vannacht speelt Nieuw Zeeland tegen Australië de rugby finale. Helaas kunnen we die niet kijken omdat dat om 5.00 lokale tijd is en dat is toch echt een beetje te vroeg.

Zondag

Hoera…. Nieuw Zeeland heeft gewonnen!!! De zon staat vandaag hoog aan de hemel maar er waait een koude harde wind. We gaan even Kaikoura in en wandelen daar tussen zeeleeuwen. Ze liggen hier gewoon voor je voeten als je niet uitkijkt. S ’middags gaan we een potje golven. Nadat ik tijdens de eerste hole zeker 15 misslagen heb gehad geef ik de moed op!!! Het ging Hans veel beter af dan met mij dus ben ik samen met hem verder de 9 holes afgelopen. Weer een ervaring rijker en een illusie armer. Haha.

1. Wendy:
    1 november 2015
    Wauw weer hele mooie foto's em een mooi verslag!ook lekker weertje daar zeg, niet te bruin terug hè?!xx van ons
  2. Christian en Jolanda:
    1 november 2015
    Wat fijn dat het lekker weer is en dat jullie van die mooie uitzichten hebben vanuit de B&B echt genieten geblazen! Mooie foto's en vooral die van de zond ondergang.
  3. Lenneke:
    1 november 2015
    Wat een prachtige foto van die golfbaan. En dan zo'n achtergrond. Super
    Echt leuk om jullie te volgen. Have fun
    Liefs vanuit een heel warm sprang. Na flink gesport te hebben nu heerlijk ontbijtje buiten.
  4. Dick Gouda:
    1 november 2015
    Om jaloers op te worden, jullie doen het toch maar
  5. Leontine:
    2 november 2015
    Wow wat zien jullie veel. Nettie misschien moet je een potje golf spelen tegen Hans na een helikopter vlucht ; ) Bij golf werken ze toch met handicaps? !!
  6. Veel groetjes van Joke:
    4 november 2015
    Geweldig wat jullie allemaal zien en beleven!! Leuk om het zo mee te volgen!! Geniet nog lekker van deze prachtige reis!!
  7. Cathy:
    6 november 2015
    Wat een leuke verhalen schrijf je Nettie! Het is leuk om te lezen waar jullie zijn. Vooral omdat een aantal plaatsen voor ons heel herkenbaar zijn. Wat is het daar toch mooie he. Ben benieuwd hoe de zilver varen er daar nu uitziet. Geniet nog maar lekker. Veel plezier nog. Groetjes uit waspik. Peter en Cathy