maandag t/m donderdag

5 november 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Maandag

Vandaag gaan we weer verder naar het plaatsje Collingwood, dit ligt in het noorden van het zuider eiland. Volgens de routeplanner is het een goede 4.5 uur rijden. Helaas doen wij er iets langer over nl dik 6 uur met maar een half uurtje pauze. We moeten over een bergpas heen met ontzettend veel bochten. Wij zijn blij dat we daar niet wagenziek van worden want dan ben echt de pineut. Als we bij de B&B aankomen valt het allemaal een beetjes tegen. Dit kan natuurlijk komen doordat we moe zijn van het rijden. Maar als we nadat we de koffers binnen hebben gezet Collingwood in gaan om te kijken wat er allemaal te doen is, valt het heel erg tegen. Er is maar 1 restaurant cq snackbar waar het eten niet te pruimen is. Heel het dorp is vergane glorie. Als we terug zijn in de B&B vragen we aan de gastvrouw  waar we nog meer kunnen eten. Ze zegt ons dat we dan ong. een half uur moeten rijden!!! Ook hadden we gedacht dichterbij het Abel Tasman National park te zitten, maar dat is weer 1.5 uur terug over die bergpas heen. Nu dat zien we dus allemaal niet te zitten. Ik schrijf s’avonds een mailtje naar TravelEssence (de reisorganisatie) met de vraag of ze iets voor ons kunnen betekenen, en ons ergens anders kunnen plaatsen, dichterbij het park. Het is natuurlijk pas heel vroeg in de ochtend in Nederland dus we wachten hun reactie af. We moeten er niet aan denken om daar 3 nachten te blijven. S’avonds krijg ik nog een berichtje dat ze hun best gaan doen en dat het pas de volgende dag gaat lukken. Nu dat snappen wij ook. We wachten af, maar zijn al heel blij met hun reactie.

Dinsdag

We krijgen tijdens ons ontbijt bericht dat we mogen verkassen naar een andere lodge naast het Abel Tasman park. Wel sneu voor de gastvrouw, maar na vele malen te hebben gezegd dat het niet aan haar lag zijn we toch wel heel blij weggegaan. Ze zei nog wel tegen ons dat we echt eerst even naar het noorden moesten rijden, want dat was echt de moeite waard!! Dus zijn we eerst nog even naar het uiterste noorden gereden. Dwars door de  weilanden met schapen heen, waar we steeds een hek open en dicht moesten doen. Je stond daar echt helemaal tussen de schapen en moest oppassen dat ze niet snel door het hek liepen. Ja en de gastvrouw had gelijk, het was de moeite waard.              Toen we aankwamen op onze nieuwe bestemming voor 2 nachten werden we echt heel erg blij!!! Wow wat een top locatie!! We zitten boven op een berg met uitzicht op zee en de lodge is geweldig. Je voelt je hier echt thuis. Super geregeld van TravelEssence! Verder hebben we vandaag hier wat rondgekeken en geïnformeerd om morgen te gaan kanoën. Hopelijk is het morgen mooi weer en kunnen we het water op met de kajak.

Woensdag

Helaas de regen komt met bakken uit de lucht. Helaas geen weer om te kajakken. We doen lekker rustig aan en genieten van de gezellige huiskamer met de haard aan. Om 11.30 uur is het droog en besluiten we om met de watertaxi naar een baai te gaan om daar te gaan wandelen. We worden om 13.15 uur gedropt en we worden om 15.15 uur weer opgehaald. We lopen eerst een eindje over het strand en moeten als we verder willen, langs de rots. Wij, eigenwijs als we zijn, denken dit wel te kunnen zonder natte voeten. Maar jullie raden het al, ik heb weer natte voeten!! Deze keer gelukkig niet zo nat, maar toch. Helaas kunnen niet meer verder over het strand en moeten weer door het water terug. Daarna lopen we eindje over een aangegeven wandelroute de berg op. Als we weer op het strand zijn moeten we nog even wachten op de watertaxi. Helaas begint het dan te regenen. Dus wij onze regenjassen aan en schuilen onder een boom. Het was net of wij in Expeditie Robinson zaten maar dan wel wetende dat we snel opgehaald zouden worden. Toen we weer terug waren in de lodge hebben we ons eerst lekker gedoucht en het ik de natte broeken en sokken daar nog snel in de wasmachine gestopt en mijn schoenen met kranten erin bij de haard gezet, zodat morgen alles weer schoon en droog mee kan naar onze volgende bestemming, het Noorder Eiland.  Morgen gaan we aan onze laatste 2 weken van deze fantastische reis beginnen. Wat zijn de eerste 3 weken toch ontzettend snel gegaan. We hebben hier op het zuider eiland 4000 km. gereden, heel veel gezien maar vooral van alles genoten.

Donderdag

We moeten afscheid nemen van onze lieve gastheer Bert en gastvrouw Paulette en gaan op weg naar Picton waar de onze auto in moeten leveren en de ferry moeten nemen naar het Noorder Eiland. Onderweg zie ik ineens dat er een barst in de voorruit zit….balen! Maar helaas het is niet anders. We hebben de tijd dus gaan we even de stad in bij Nelson en Blenheim. Als we auto droppen bij de ferry hoeven we alleen maar de sleutels af te geven. Wij vragen netjes aan de dame van het Rental car of ze de auto niet moet controleren. Nee hoor zegt ze ik vertrouw jullie…. Nou zeggen wij er zit anders wel een barst in de voorruit. Ohh pfff zegt ze en zucht….. Ik denk dat ze er geen zin in had om naar buiten te komen. Nadat wij de formulieren in hebben gevuld zegt ze dat het goed is en dat we de kopie goed moeten bewaren. We kunnen al direct inchecken en onze bagage droppen dus hebben we nog lekker te tijd om relaxen en dit blog te schrijven. We moeten om 18.00 uur aan boord en gaan om 18.45 uur varen. Voor de zekerheid neemt Hans nog snel een reistabletje want je weet maar nooit. We moeten 3 uur varen en komen om 21.45 uur in Wellington aan. Ook hier zijn ze weer super vriendelijk als we vragen waar we een taxi kunnen nemen naar ons hotel. Een medewerker daar belt direct een taxi bedrijf en blijft bij ons totdat we in de goede taxi zitten. Heel erg aardig. Morgen gaan we het hier maar eens bekijken wat er allemaal te doen is, maar eerst gaan we ons bedje opzoeken.

Groetjes van ons en tot de volgende keer!!

1. Wendy:
    5 november 2015
    Wat een mooie foto van jullie samen!!!xx van ons
  2. Conny&René:
    6 november 2015
    Alweer een schitterend mooi verhaal, en die foto"s....geweldig. Jij hebt echt je roeping gemist, je had schrijfster moeten worden...haha.
    Maar nog lekker genieten die laatste twee weken, want voor je het weet is het weer voorbij. Gr. van ons XX
  3. Ria Gouda:
    7 november 2015
    Wat gaat het snel nu we steeds jullie verhalen lezen. Wat een prachtige reis he, Nettie, je bent een kanjer in schoenen drogen geworden. Geniet die laatste 2 weken met volle teugen. Liefs van Wim en Ria
  4. Leontine:
    8 november 2015