ons laatste verslag

Dag 25: Maandag 22 september: Lake Louise -  Banff

We gaan toch maar vanochtend naar Lake Moraine. En ja hoor gelijk een parkeer plaatsje. Maar wat is het er weer druk met Aziaten. Met hele bussen tegelijk komen ze aan. En dan moeten ze 1 voor 1 allemaal op de zelfde steen op de foto…  en dan weer op de steen ernaast! Eigenlijk best lachwekkend. Wij hebben dan ook even naar dat tafereel zitten kijken. Daarna een trail gelopen van 4.2 km naar boven en ook weer 4.2 terug. Vooraan bij de trail stond een bordje met daarop een waarschuwing dat we met een groep moesten lopen ivm beren. Daar stond een zwitserse vrouw te wachten om met iemand mee naar boven te lopen. Ze is met ons meegegaan, maar het was druk genoeg op dat pad dat je niet bang hoefde te zijn voor beren. Halverwege is ze dan ook op eigen tempo doorgelopen. Na 1.5 uur klimmen hadden we even een rust ingelast en met nederlanders zitten praten die al 3 jaar in Calgary wonen vanwege werk. Hierna wou ik verder lopen naar boven, naar het beloofde meer!! Maar Hans zei, daar is geen meer maar een waterpoeltje als je geluk hebt. Maar zo eigenwijs als ik ben zijn we toch nog 3 kwartier verder naar boven gelopen. En wat zagen we daar…. idd een poeltje!! Nu geef ik Hans niet graag gelijk maar……..!! Nu konden we nog verder lopen helemaal naar de top maar dat hebben we maar niet gedaan want we moesten tenslotte ook nog terug. Toen we bijna aan het eind waren, kwamen we de zwitserse vrouw nog tegen en zij was wel helemaal naar boven gelopen. Die trail was een dikke 6 km lang…..pff

Daarna zijn we even naar gondola gereden want ik wist nog van een paar weken geleden dat ik daar wifi had en zodoende kon ik weer een update sturen. Nu zijn we in Banff waar we morgen zullen rondkijken. Ik hoop dat het een beetje weer is want ze geven maar 17 graden aan en kans op regen. Morgen middag gaan we richting Calgary en willen we daar onze laatste dag doorbrengen.

Dag 26: Dinsdag 23 september: Banff – Calgary

Nu het regende flink toen we wakker werden…. balen!! We hebben even op ons gemak gedaan in de hoop dat het open zou trekken. Maar helaas zat aardig dicht. Wij hebben maar besloten om richting Calgary te rijden. We hebben de Rocky Mountains achter ons gelaten…. snik!

In Calgary aangekomen gaat de zon schijnen en we besluiten naar het Olympisch Park te gaan. Hier werden de Olympische winter spelen in 1988 gehouden. Het is er erg rustig en bijna geen toeristen. We lopen even een rondje en komen steeds meer herkenningspunten tegen van de sporten van de winterspelen. We gaan ook even met de kabelbaan omhoog om hierna de Luge Track te doen. Dit is met een soort bobslee op wieltjes naar beneden te roetsjen….. echt lachen. De baan is 1800 meter lang en meer dan 100 meter hoog. Ze beweren dat dit de langste Luge Track ter wereld is!? Dit hebben we 3 keer gedaan. We zijn daarna even het gebouw binnen gegaan waar de binnen winterspelen werden gehouden. Echt gaaf om te zien!! Ze waren daar druk met trainingen bezig van ijshockey en kunstrijden. Ook waren ze kleine kinderen schaatsen aan het leren, kinderen vanaf, ik schat ong. 4 jaar. Mooi om te zien.

Morgen onze laatste dag om nog iets te doen. We willen dan de stad Calgary bezoeken.

Dag 27: Woensdag 24 september: Calgary

Dagje Calgary met de C-train. We hebben de camper op een parkeerplaats laten staan en vandaar uit de C-train genomen naar de stad. Prima geregeld hier!! De C-train is een soort metro boven de grond! In down town in de Calgary-toren geweest, 161 meter hoog, waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Zo krijg je een goed beeld van de stad. Hierna nog even geshopt, want dat hoort er natuurlijk ook bij!! Nu zijn we weer op de camping en schrijf ik mijn laatste blog…. Morgen weer naar huis!!! Nu nog even van de zon genieten want die schijnt nu volop… heerlijk.

Canada is echt een prachtig land met een ontzettende mooie natuur!! Alle clichés zijn waar!!!

Wij willen iedereen bedanken voor de reacties op ons blog…. Het was heel leuk om de reacties te lezen.

Groetjes en tot snel! xxx

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Vic:
    25 september 2014
    Een hele goede,veilig terugreis en tot morgen!!!xxx van ons
  2. Ria en John:
    25 september 2014
    Jammer voor jullie dat de reis er weer op zit.
    Wel veel mooie herinneringen erbij!
    Dit pakken ze je nooit meer af.
    Nogmaals hele goeie reis terug.
    xxx
  3. Christian en Jolanda:
    25 september 2014
    Wat een mooi verslag en wat hebben jullie een schitterende reis gehad. Jammer dat het er al weer op zit! Een hele goede reis terug naar huis. Xxx
  4. Ruud en Anneke:
    25 september 2014
    Nu lees ik eindelijk jullie mooie blog en dan is de reis alweer voorbij. Leuk om dit laatste verslag te lezen en ik heb de indruk dat het een hele mooie reis is geweest. In ieder geval heb ik een paar mooie foto's op FB gezien. Goede terugreis en ik lees ook de andere dagen nog!! Groetjes en kus.
  5. Leontine:
    25 september 2014
    Bedankt voor de mooie verhalen en foto's, smaakt naar meer! Dus je kunt ons binnenkort verwachten. .. we wensen jullie een goede terugreis. Geniet nog maar ff lekker na in het vliegtuig. xxx Leontine
  6. Ko en Ellen:
    25 september 2014
    Helaas het zit erop, maar het moet volgens ons een schitterende reis zijn geweest. Het prikkelt ons ook om een keer die kant op te gaan. Goede thuiskomst en tot snel. xx
  7. Tonny:
    27 september 2014
    Bedankt dat we lekker mee konden genieten van jullie prachtige reis!!!Maar aan alles komt een eind.....Groetjes en tot snel xxx
  8. Joke Verschure:
    28 september 2014
    Vanochtend tijdens het sporten hoorde ik van Anneke over jullie blog. Ik aan het zoeken en meteen gevonden. Ik heb het hele verhaal met veel plezier gelezen en wat hebben jullie een mooie reis gemaakt!!
    Sommige verhalen en foto's kwamen me bekend voor.
    Sterkte met het wennen weer en hopelijk tot gauw! Groetjes van Joke Verschure
  9. Niky:
    28 september 2014
    Welkom terug in Nederland!