vrijdag t/m maandag

9 november 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Vrijdag

Wat een leuk hotel!! We zitten in het Museum Hotel van de vroegere eigenaar van het Te Papa Museum. Dit is een museum over de natuur en de cultuur van Nieuw Zeeland. We hebben hier alleen een overnachting, dus geen ontbijt, maar dat is geen probleem want er zit een supermarkt 50 meter verder op. Nadat wij daar ons ontbijtje hebben gehaald en op ons balkonnetje op hebben gegeten gaan we op pad. We moeten eerst weer een taxi nemen naar de ferry om onze auto voor de komende 2 weken op te halen. We krijgen nu een bijna nieuwe met maar 4000 km op de teller en hij is deze keer rood. Even wennen want we zijn zo gewend geraakt aan een grijze auto!! Het is erg druk in de stad want de All Blacks worden vandaag hier gehuldigd. Mooi om te zien want vanaf ons balkon hebben we uitzicht op de haven en een parkeerplaats. Daar lopen allemaal mensen zwart gekleed met vlaggetjes en borden. Nadat we auto bij het hotel hebben gezet gaan we ook op pad. We gaan de stad in en hopen daar een glimp op te vangen van de rugby spelers. Ik heb er na een tijdje genoeg van maar Hans wilt het toch graag even meemaken. Dit zie je nooit meer, zegt hij. Als hij ze dan eindelijk gezien heeft en de nodige foto’s gemaakt heeft gaan we verder de stad in. Als we bij een plein komen zien we daar weer de All Blacks fans staan en Hans kan het weer niet laten om naar voren te lopen. Ik blijf achter!! Maar hij heeft dit keer meer geluk….. Hij heeft de bokaal op de foto!! Haha. Ik wist niet dat hij zo gek zou zijn!! S ’Middags gaan we met het openbaar vervoer naar de Mt. Victoria Lookout. Dit is een berg op 200 meter hoogte waar je een fantastisch uitzicht hebt over Wellington.

Zaterdag

We moeten weer verder naar onze volgende bestemming Horopito. Dit is een klein gehucht dichtbij het Tongariro National park. Onderweg komen we langs een plaatje Foxten. Hier staat een molen en is er een bakkerij waar ze stroopwafels, gevulde koeken, poffertjes, frikandellen en kroketten verkopen. Zelfs eigengebakken Hollandse appeltaart hebben ze daar!! Hij ziet er alleen niet zo lekker uit als bij ons in Nederland! We nemen hier even een bakkie en gaan weer verder. Als we op het laatste stuk (higw. 4) rijden, zien we dat er op heel veel plaatsen de weg is weggeslagen door het water. Dit is wel allemaal goed afgezet maar toch vinden wij het vreemd dat dit op zoveel plekken is. Als wij bij onze B&B aankomen blijken de eigenaars Nederlanders te zijn. Hij vraagt direct aan ons over welke weg wij zijn gekomen. Het blijkt nl dat de HW4, 3 maanden dicht is geweest omdat het water van de rivier die er langst loopt (de Mangawhero River) zo hoog stond dat die de stukken weg, weg heeft geslagen. Dit verklaard een hele hoop!

We zitten hier op een schitterde locatie met uitzicht op de Mt. Ruapehu. Hier ligt nog volop sneeuw op en met de zonsondergang veranderd die geweldig van kleur.

Zondag

We zitten hier in een B&B waar er zelf voor ons ontbijt moeten zorgen. Je koelkast is gevuld met spullen voor ontbijt en dat kun je zelf klaar maken wanneer je wilt. Iedere dag wordt het weer aangevuld met lekkere dingen. Er is hier ook gelegenheid om GRATIS te wassen en te drogen. In het gedeelte waar de wasmachine staat is ook een klein aanrechtblokje. Dus ik na ons ontbijt met een dienblad vol met kopjes, glazen en borden naar dat hokje. Hoor ik achter mij Carel roepen: Nettie wat ga je doen? Nu… zeg ik, de afwas natuurlijk! Oh maar je hebt vakantie, dat doen wij voor jullie!!! Nou dat is mooi meegenomen natuurlijk.  We  besluiten vandaag op advies van Carel, met een vliegtuigje over het Tongariro National park te gaan vliegen…. Wow wat is dat prachtig. Al die vulkanen met kraters en krater meren…. Zo Mooi!!! Daarna gaan we naar het Chateau Tongariro waar we geniet van een heerlijke High Tea… Jaja we gaan op stand, haha. Als we onze buiken vol hebben gaan we een wandeling maken naar de Taranaki Falls. Deze wandeling duurt 2 uur dus wat we eraan gegeten hebben lopen we er weer af. Goed geregeld dus! Als we weer terug zijn bij ons B&B is het ondertussen 18.30 uur en gaan we nog even in de hot tub… een mooie afsluiting van weer een prachtige dag!!

Maandag

Het is bewolkt en ze geven regen aan, dus besluiten we het rustig aan te doen. We maken kennis met Elsbeth de vrouw van Carel. Ook een hele lieve vriendelijke vrouw die nog heel erg goed nederlands spreekt. Ik besluit ook even een was te draaien, kan maar weer schoon zijn, toch?? Als de was schoon en droog is breekt de zon door en besluiten nog even een stukje te gaan rijden naar het ski centrum op de berg. Erg leuk om te zien al is er hier helemaal niets meer te doen. Als we bij de B&B terugkomen ben ik benieuwd of ze mijn strijk ook hebben gedaan. Ik heb tenslotte vakantie niet??!! Maar helaas alles hangt nog over de stoel….. maar ik ga ook niet strijken. Ik vouw het weer netjes  op en het gaat de koffer weer in. Je moet niet zo nauw kijken tijdens de vakantie!!! We gaan lekker van de zon genieten op ons terras, want morgen moeten we weer verder.

1. Tonny:
    Hoi Nettie en Hans,

Heb in een ruk jou jullie reisverslag gelezen.....Wat kun jij heerlijk schrijven NettieEn al die prachtige foto's.Fijn dat jullie zo genieten! Hans sterkte met je knietje,en op tijd rusten!!Luisteren naar t vrouwke Tot de volgende keer.

Liefs Tonny en Dré xxx
  2. Wendy:
    9 november 2015
    Juhj weer een nieuw verslag! Dat is een leuk begin van de dag! Wat is het genieten daar zeg,super! Geniet nog maar even verder, voor je het weet zit je weer in dit kikkerlandje.xxx van ons
  3. Ria en John:
    Hé Goudaatjes,

Weer een super leuk verslag!! Tis net of we er zelf een beetje bij zijn (wast maar waar).
    Kaai mooie foto's ook.
    Geniet nog lekker want tis weer zo voorbij (die mooie zomer).

Groetjes,

De Blommekes
  4. Christian en Jolanda:
    9 november 2015
    Wat leuk om weer te lezen, kijk nu al weer uit naar het volgende verslag! En wat mooi zo'n onverwachts tochtje met dat vliegtuigje dan zie je pas goed hoe mooi het daar is.
    Ps de foto van de beker heb ik gemist denk ik!

Groetjes Christian en Jolanda
  5. Ria Gouda:
    10 november 2015
    Ja het moet niet gekker worden, Nettie , weer in de kuip van vroeger. Wat een super reis maken jullie, en wat genieten wij toch heerlijk mee. Fijn dat alles zo geweldig is. Niet te geloven dat jullie al zo lang daar zijn. Blijf genieten en een dikke pakkers van Wim en Ria.
  6. Sonja:
    11 november 2015
    Hoi Sis & zwager! Wat een geweldig verslag weer! Wat kan je het toch Mooi verwoorden! Fijn dat jullie zo genieten! Maar dat kan ook niet anders als ik het zo lees! Hier alles goed! Het mooie van de herfst raakt er een beetje af! Wat dat hebben jullie wel gemist! ( of niet haha
    ) inmiddels komt hier de Sinterbaard ook aan Zaterdag . Ook dat missen jullie! Lekker voor de Tv met chocolade muizen en pepernoten! Maar.... WIL NOG STEEDS RUILEN! Liefs van ons ! Nog veel plezier daar on het verre!! Xx
  7. Leontine:
    12 november 2015
    Super leuk verslag weer en prachtige foto's. Ik mis alleen die selfie van Hans met die bokaal.
  8. Jolanda:
    13 november 2015
    Hallo Hans en Netty,
    Heb sinds vandaag jullie blog gelezen, en het is net of we met jullie mee reizen. Hebben veel gezien wat jullie ook gezien hebben. Geniet van het Noorder eiland, Dat vond ik het mooiste!!
  9. Lenneke:
    14 november 2015
    Ha vakantiegangers !
    Super leuk weer om te lezen dat het zo super mooi en fantastisch is. Prachtige foto's !Geniet er nog lekker van. Xx